Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
OLAU-fan:
En als het je met de huidige Europese regelgeving juridisch lukt om het kettingbeding ongedaan te maken kun je daarnaast ook nog eens proberen om gebruik te maken van de havenfaciliteiten van ons allen (RWS) op Harlingen, Vlieland en Terschelling... Of: Doeksen en de exploiterende partij vinden in goed overleg een reeel compromis...
Hoe het ook komt; ik hoop dat deze "mooiste, stoerste Doeksen-ferry ooit", na een verbouwing in onze Friese Waddengebied blijft.
Humtidumty:
--- Citaat van: OLAU-fan op 30 oktober 2005, 00:38:28 ---En als het je met de huidige Europese regelgeving juridisch lukt om het kettingbeding ongedaan te maken kun je daarnaast ook nog eens proberen om gebruik te maken van de havenfaciliteiten van ons allen (RWS) op Harlingen, Vlieland en Terschelling... Of: Doeksen en de exploiterende partij vinden in goed overleg een reeel compromis...
--- Einde van citaat ---
Ik vraag me ten zeerste af of Doeksen wel open staat voor: in goed overleg.
De reactie van Jan Leenstra was daarin duidelijk: Er is geen enkel overleg geweest tussen Doeksen en Rijf tot nog toe!
En als ik het wel heb ligt dat niet aan Rijf, maar aan het Rijf negeren door Doeksen.
Humtidumty:
Hoe wordt eigenlijk bepaald hoeveel mensen er op een schip kunnen?
Als ik bij oorspronkelijke Oost-Vlieland gegevens kijk konden er 1300 mensen aan boord mee. Wanneer ik nu kijk op foto http://www.schepenvandoeksen.nl/oostvlieland_2e%20steiger/oost%20vlie%20085.jpg dan blijkt dat er nu nog maar 600 op kunnen of mogen.
Ook voor de Holland IV is nu zoiets. Er mogen er nog maar iets van 40 of 60 op geloof ik, terwijl er destijds 700 op mochten.
ricmei:
Hoewel ik het ook jammer zou vinden dat de Oost-Vlieland uit het zicht verdwijnt,
moeten we niet vergeten dat Rederij Doeksen een commercieel bedrijf wat haar omzet en winst
Humtidumty:
--- Citaat van: ricmei op 31 oktober 2005, 10:30:17 ---Als Rederij Doeksen zich bezig gaat houden met in de vaart houden van monumentale schepen. Dan kan dit wel eens ingrijpende gevolgen hebben voor de de dienstregeling en de koers die ze een aantal jaren geleden hebben ingezet in het kader van de modernisering.
Een stichting in zelfde vorm als bij de Holland zou een alternatief kunnen zijn.
--- Einde van citaat ---
Ik begrijp Dat Doeksen een ander financieel doel voor ogen heeft dan oude schepen te handhaven.
Dat is volgens mij ook niet wat Rijf wil. Ze wil alleen het schip mogen gebruiken maar met het kettingbeding aan de Oost-Vlieland kan ze het schip niet gebruiken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie