Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (Carolina)

<< < (60/111) > >>

willem boot:

--- Citaat van: OLAU-fan op 22 augustus 2008, 17:58:33 ---De befaamde Oost-Vlieland trui, volgens partoon uit de ARIADNE in begin jaren '80.
Foto met 't manneke is ook uit die tijd.



Groet,

Robert

--- Einde van citaat ---

Is manneke al lid van het Forum, of durf je niet??? ;)

zoutwatervader:
Lid van dit forum vanaf het eerste uur en in bezit van een zeer groot fotoarchief van de schepen van Doeksen.

Gr Gerrit

tomcees:

--- Citaat van: OLAU-fan op 22 augustus 2008, 17:58:33 ---De befaamde Oost-Vlieland trui, volgens partoon uit de ARIADNE in begin jaren '80.
Foto met 't manneke is ook uit die tijd.



Groet,

Robert

--- Einde van citaat ---

Ik heb die ariadne dus al jaren in mijn bezit vanwege die trui.  Leuk dat je hier aan dacht !
groetjes, tom

natureboy:
Als je de prachtige foto van Clasen vergelijkt met de foto van de Oost Vlieland bij dordrecht, valt eens te meer op hoe het schip eerst door Doeksen met het aanbrengen van een misplaatste ro ro faciliteit en later door de nieuwe eigenaren met het verwijderen van de mast, de schoorsteentop en de "hoed" op het stuurhuis al verkracht was. Het tekent de maritieme interesse in Nederland dat toch vrij nieuwe bouwsels van steen en hout wel redelijk snel een monumentale status krijgen, terwijl dat met schepen vaak een lange moeizame weg is. (en zeker was)  In Duitsland ligt dat volgens mij een stuk makkelijker als je ziet wat daar alleen in Hamburg al bewaard is gebleven. Nederland een  maritieme natie? Misschien, maar de krentewegers en cententellers zijn in de meerderheid. en dit schip werd daar de dupe van

Pieter

willem boot:

--- Citaat van: dageraad op 27 augustus 2008, 06:29:17 ---Als je de prachtige foto van Clasen vergelijkt met de foto van de Oost Vlieland bij dordrecht, valt eens te meer op hoe het schip eerst door Doeksen met het aanbrengen van een misplaatste ro ro faciliteit en later door de nieuwe eigenaren met het verwijderen van de mast, de schoorsteentop en de "hoed" op het stuurhuis al verkracht was. Het tekent de maritieme interesse in Nederland dat toch vrij nieuwe bouwsels van steen en hout wel redelijk snel een monumentale status krijgen, terwijl dat met schepen vaak een lange moeizame weg is. (en zeker was)  In Duitsland ligt dat volgens mij een stuk makkelijker als je ziet wat daar alleen in Hamburg al bewaard is gebleven. Nederland een  maritieme natie? Misschien, maar de krentewegers en cententellers zijn in de meerderheid. en dit schip werd daar de dupe van

Pieter


--- Einde van citaat ---

Pieter, het is met de 'Holland' ook gelukt. De 'Friesland' ook, maar op een andere manier. Waar we hier meestal schipbreuk op lijden zijn de verschrikkelijke eisen van de scheepvaartinspectie en de geweldige collectieve lastendruk die zulke projecten in de kiem smoren. En als we dan ook nog eens met z'n allen niet te leren krijgen wat dit soort schepen in de historie heeft betekend, dan houdt het op. Ik heb er al zoveel naar de schroothoop zien gaan waar niemand warm voor liep.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie