Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (Carolina)

<< < (59/111) > >>

Landskroon:
Ik vind het idee om een boek te maken over de Vlieland dienst en dan de Oost Vlieland in het bijzonder, echt een fantastisch idee. Zodra het boek klaar is wil ik zeer zeker een exemplaar.
Ik ben zelf vele jaren met dit schip naar Vlieland gevaren om er de vakantie door te brengen, maar heb helaas geen eigen foto's.  Om dit gemis een beetje goed te kunnen maken zou dit boek een waardevolle aanwinst zijn, zeker als er mooie foto's naast leuke en herkenbare verhalen in komen te staan.
Ik wacht in spanning af.................

Bert

Germen:

Ja dat lijkt mij ook wel een goed idee.
          Om een boek uit te laten brengen over de Veerdienst Vlieland!

Groetjes Germen

Wim Vink:
De Oost-Vlieland tijdens zijn eerste vaart van Harlingen naar Vlieland op 30 juli 1977.

foto: © Wim Vink

natureboy:
Tijdens het doornemen van mijn oude foto's kwam ik de Oost Vlieland weer eens in een andere gedaante tegen, de foto maakte ik tijdens een pre-sea training voor de zeevaartschoolleerlingen en toont het schip in zijaanzicht, de romp is onder het berghout al blauw geschilderd en als je het mij vraagt is dat geen gezicht, overigens was de ontluistering van het oorspronkelijke ontwerp al ingezet met het windscherm tussen stuurhuis en schoorsteen. de verlenging van het salondek t.b.v. het van en aan boord gaan bij lage waterstanden en de ingekorte mast en rookgassenuitlaat.

Pieter

zeeschuim:
Ik vroeg mij af of er nog nieuws is uit Liberia van Thomas ten Boer over het lot van de Oost Vlieland.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie