Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (Carolina)

<< < (57/111) > >>

natureboy:
Hoi Njord.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat je het idee om de oude Oost vlieland te bergen en terug te brengen in de oorspronkellijke staat maar beter kunt vergeten. Het schip bivakkeert intussen al weken in het zoute zeewater dus je kunt er rustig van uitgaan dat er van de technische installatie niets meer bruikbaar is, en zoals je zelf al opmerkt, rederij doeksen heeft het uiterlijk van het schip  in de laatste jaren op de Waddenzee ook nog een keer ernstig verkracht. Toen de Oost vlieland hier een paar weken heeft gelegen in bezit van de familie Rijf, ben ik een aantal keren aan boord geweest en je wilt niet weten hoe het interieur vernield was. Eigenlijk was er niets van over en ik had dan ook het grootste respect voor Iemke en Frank Rijf die toen nog vol goede moed waren om er weer iets van te maken. Mij was de moed direct al in de schoenen gezakt, bij het zien van zoveel verval. Tja, en dan zullen we het over het vervolg maar niet meer hebben, uiteindelijk is het de beslissing van de rederij geweest, dat er met het schip niet meer op de Waddenzee mocht worden gevaren, ik neem de uitspraak "mijn doeksen hart bloedt". toen de Oost vlieland was gezonken van Doeksen directeur Paul Melles dan ook met een korrel zout.
Het deed mij net zoals jou ook waarschijnlijk  pijn te vernemen dat een schip, waar je hele goede herinneringen aan hebt, op een dergelijke manier aan zijn eind komt en begrijp je daarom ook heel goed, maar de realitiet is helaas iets weerbarstiger dan je wensen

Pieter

H.E Kloosterhuis:
Oost Vlieland;  Ja het is triest maar ik denk ook dat het niet haalbaar is om het schip terug te haen. Bel al heel lang bezig geweest om een oude sleepboot van de Firma Wijsmuller de Stentor of Titan  enz met hulp van het bedrijfsleven hier in IJmuiden op poten te zetten, maar geen intresse zelfs van de familie Wijsmuller niet.  heel jammer.   Maar in Amsterdam ligt de oude vlieland en die wordt bewoond die kan je zo aanklikken op google, dat is ook een mooi schip maar ik denk dat de huidige eigenaar hem niet weg doet.  Laten we maar hopen op de 25 millioen van de staats loterij   Groet  nico

njord:
Hallo Pieter,

Ik maak me zeker ook geen illusies in deze omdat inderdaad het zeewater zijn vernietigende werk doet aan het schip, maar ach men denkt wel eens hard op niet waar?
Een jaar of 4 geleden kwam ik de Oost-Vlieland tegen achter het centraal in Amsterdam als de Carolina, en heb ik even naar binnen gekeken en schrok ik ook van de ravage die men onderandere de salon met het buffet (vroeger geexploiteerd door de fam. Matzes)had aangericht.
Het schip heeft na het fallisement van rederij Carolina nog een hele tijd in Amsterdam gelegen voor dat de fam. Rijf het kocht.   
Laten we vooral ook niet de problemen uit het oog verliezen waar de lokale bevolking aldaar mee zit. Natuurlijk zijn er velen met ons die het dolgraag anders hadden gezien maar het is helaas niet anders.

Verder doet het mij goed om te lezen dat er toch heel veel mensen begaan zijn met het lot van de Oost-Vlieland.

Met vriendelijke groet,

Erik



--- Citaat van: natureboy op 28 juni 2008, 19:02:53 ---Hoi Njord.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat je het idee om de oude Oost vlieland te bergen en terug te brengen in de oorspronkellijke staat maar beter kunt vergeten. Het schip bivakkeert intussen al weken in het zoute zeewater dus je kunt er rustig van uitgaan dat er van de technische installatie niets meer bruikbaar is, en zoals je zelf al opmerkt, rederij doeksen heeft het uiterlijk van het schip  in de laatste jaren op de Waddenzee ook nog een keer ernstig verkracht. Toen de Oost vlieland hier een paar weken heeft gelegen in bezit van de familie Rijf, ben ik een aantal keren aan boord geweest en je wilt niet weten hoe het interieur vernield was. Eigenlijk was er niets van over en ik had dan ook het grootste respect voor Iemke en Frank Rijf die toen nog vol goede moed waren om er weer iets van te maken. Mij was de moed direct al in de schoenen gezakt, bij het zien van zoveel verval. Tja, en dan zullen we het over het vervolg maar niet meer hebben, uiteindelijk is het de beslissing van de rederij geweest, dat er met het schip niet meer op de Waddenzee mocht worden gevaren, ik neem de uitspraak "mijn doeksen hart bloedt". toen de Oost vlieland was gezonken van Doeksen directeur Paul Melles dan ook met een korrel zout.
Het deed mij net zoals jou ook waarschijnlijk  pijn te vernemen dat een schip, waar je hele goede herinneringen aan hebt, op een dergelijke manier aan zijn eind komt en begrijp je daarom ook heel goed, maar de realitiet is helaas iets weerbarstiger dan je wensen

Pieter

--- Einde van citaat ---

dirk b:
De Oost Vlieland terug brengen naar Nederlandse wateren zal  nooit meer gebeuren denk ik.
Misschien is het een idee om over dit mooie schip een boek uit te brengen.
Met foto's en belevenissen van mensen, ter herrindering van dit prachtige schip.
Het is dan misschien niet het schip terughalen maar wel iets tastbaars(misschien ook nog betaalbaar)

Met vriendelijke groet Dirk Bruin

Wim Vink:
Inderdaad, alleen een boek over de Oost-Vlieland zelf, hoe sympathiek het ook is, lijkt financieel een moeilijk haalbare kaart. Een boek over de Vlielanddienst met al zijn schepen lijkt me veel interessanter.
Het zal een juiste samenstelling moeten zijn voor directe liefhebbers, maar ook voor Vlielanders, badgasten en anderen. Als men in staat is een uitgave te realiseren <= 25 euro, dan is is het verkoopbaar.

Qua foto's ben ik best bereid mee te werken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie