Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
natureboy:
Een foto uit betere tijden van de Oost Vlieland in de zomer van 1986 in de haven van Terschelling 's morgens vroeg, ik lees nu het bericht van thomas en ik denk dat het schip in de laatste jaren een heel belangrijke en goede taak heeft gedaan, en dat het gemis voor de inwoners van Greenville en omgeving, nog veel harder aankomt, als voor ons. uiteindelijk ze zijn direct afhankelijk van dit vervoer.
Pieter
Henk Dijk:
Best ingewikkeld Thomas, wij in het rijke Westen zijn
verdrietig om die mooie oude Oost Vlieland te zien vergaan, op alle foto's die je hebt toegestuurd. En al onze goede herinneringen aan dit schip van vroeger. Anderzijds is Liberia een land waar dit schip puur als noodzaak heeft gedient, en door verkeerde belading ten onder is gegaan. Met andere woorden, als er vanuit Nederland iets gedaan kan worden om de mensen bij jullie te helpen, laat het dan weten !!, groet Henk Dijk
Humtidumty:
Tja, bij ons is het slechts een emotioneel gevoel het missen van de boot ide ons zoveel goede herinneringen heeft gegeven.
Voor Liberianen is het een overlevingsvraag. Want komt de boot niet, dan is er geen reserveschip zoals we dat hier even kunnen verwachten of in het "ergste geval" wordt er wel een schip even gehuurd of geleend.
Dus dan is er niets van het voedsel of de brandstof.
Gevolg bij de handelaren is dan: H
Henk Dijk:
:)Ik ben enerzijds bedroeft, in Liberia hebben ze geld nodig van ons ? puur ter overleving van de bevolking aldaar, a.g.v. het missen van de oude OV, heb ik net aan Thomas gemeld........
Maar ik ben ook een beetje positief want ik denk dat voor NL een nieuwbouw "retro" OV party schip een goedkoper alternatief is dan berging van de echte oude OV, alleen wie neemt het initiatief......
Nieuwe retro schepen zijn in, zie de Disney schepen en de Queen Mary 2, als de buitenkant voor de retro OV maar design '62 is !, want het ontwerp van toen was top!
Het Oost Vlieland ontwerp was in 1962 ook vooruitstrevend want het schoortsteen ontwerp was puur design, en diende slechts als trap op / afgang naar het bovendek, met wat ventilatie in / uitgangen, de echte schoorsteen zat helemaal achterop......., dit i.t.t. de oude Friesland, welke gelukkig nog wel vaart!!
Ik vond de grijze werfkleur van het passage dek van de oude OV ook ok, ook al is niet iedereen het met mij eens...., ik woonde als kind in Amsterdam en alle nieuwe trams waren toen ook grijs......en later werden ze geel......
Terschelinger en Vlielander ondernemers doe iets om de oude Oost Vlieland weer te herleven......
Landskroon:
Bedankt voor de foto's van het interieur van de "oost vlieland".
Ik ben natuurlijk zelf ook al zoekende op internet naar meer foto's, en het valt mij op dat er zeer weinig te vinden zijn. Als ik zie hoeveel mensen zijn overgevaren naar en van Vlieland, zou je toch denken dat er heel erg veel materiaal zou moeten zijn.......
Wie heeft nog foto's in oude schoenendozen, of albums zitten, en wil deze delen met de grote groep "oost vlieland" liefhebbers?
Bert
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie