Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (Carolina)

<< < (52/111) > >>

Statendam:
Ik ben sponsor nr 1 ! grBB

Landskroon:
ook ik ben zeer nieuwsgierig naar foto's van het interieur van de oude oost vlieland 1962-1990.
Ik ben meerdere malen met deze prachtige boot overgevaren naar vlieland, maar heb helemaal geen foto's van het interieur.
Ik kan me er om eerlijk te zijn ook niet veel meer van herrineren. Daarom zou ik een ieder willen verzoeken om foto's te plaatsen van de enige echte "oost vlieland"

Alvast bedankt.

Bert

Aarjan:
Ik sponsor mee!

natureboy:
Hoe graag ik het zou willen, maar sponsoring van een bodemloze put lijkt me geen optie. Ik weet wat de tijd met de technische installatie van een schip doet en daar komt hier nog een verblijf in zout water overheen, twee jaar geleden wilde Iemke Rijf het schip weer in zijn origininele staat terug brengen, dat is toen door rederij Doeksen getorpedeerd. Als er ooit een kans is geweest om de Oost Vlieland als varend erfgoed te behouden, was die het wel, maar dat is nu gewoon een gepasseerd station, ook al omdat het casco al wel eens schade opgelopen zou kunnen hebben aan de bakboordzijde.
Of het wrak daar weg moet? Zo denken wij er misschien over, maar  in eerste instantie moet voor lichten geld en materiaal voorhanden zijn, lijkt me in Liberia beide al een probleem, en als je op Google Earth een haven als Luanda goed bekijkt (heb ik gisterenavond nog eens gedaan op zoek naar de Kalua ex Noord Nederland) zie je dat overal wrakken liggen dus dat weghalen is in die landen nog niet een automatisme is. Het zou me niet verwonderen dat de Oost Vlieland op die plek zal blijven, hoe triest dat ook is 
--- Citaat van: zeeschuim op  5 juni 2008, 22:12:52 ---Robert, helemaal mee eens! De Holland kan een prachtige tocht verkopen aan sponsoren en andere betalende gasten naar Afrika of misschien iets dichterbij de sleep overnemen; wel weer even een beting erop!
Het is een hele onderneming maar neem aan dat er binnen de stichting Holland voldoende internationale contacten zijn die deze klus kunnen klaren als ze willen. Makkelijk zal het niet meteen zijn, maar wellicht mogelijk?? De OV ligt nu in de haven van Greenville in de weg en zal in ieder geval van deze plek weg moeten.

--- Einde van citaat ---

Jelle Krijthe:
Sponsors? Als we er genoeg hebben kunnen we haar terug halen, maar dan mag je wel heel veel sponsors hebben!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie