Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
Humtidumty:
Jammer dat het item niet in het Nederlands is, maar het zijn mooie beelden van een schip wat nog lang kan, of moet ik zeggen kon, varen waar het ook voor bedoeld is.
Heel vrang als je bedenkt dat het schip niet door achterstallig onderhoud is gezonken.
Men had er nog zo veel plezier van kunnen hebben...
Marten-Jan van Zanden:
Ook geplaatst op mijn Hyves site.
OOST-VLIELAND VAARWEL
Als jochie van 8 mocht ik eens mee om de schoolreis van mijn broer in Harlingen binnen te halen.
Ze kwamen terug van Vlieland.
Toen de Oost-Vlieland, gezamelijk met de Noord-Nederland de haven binnenvoer heeft dit een indruk op mij gemaakt die tot op de dag van vandaag op mijn netvlies staat gebrand.
In de jaren die volgden stak ik zelf ook vaak over naar vlieland.
De 1e keer liet echter nog wel 4 jaar op zich wachten. Jawel, ook een schoolreis.
Daarna volgden eind jaren 70 vele dagtochten en weekenden.
Dit liep door naar de 80er jaren.
Steeds weer over met de Oost-Vlieland.
Halverwege de jaren 80 hield dit op.
De overtochten met de Oost-Vlieland wel te verstaan.
Een andere boot nam het over.
De indrukken die ik heb gekregen over het passagieren op de wadden met de Oost-Vlieland zijn nooit ge
Tjep:
Nog even over de railing. Die haven muur ziet er erg hoog uit. Zou die railing opzettelijk onder 90 graden gezet zijn voor laden en lossen? Het vracht dek lijkt me haast niet te bereiken aan deze kade. Zou er zware lading op het bovendek hebben gestaan?
neanderthaler:
--- Citaat van: Jan Leenstra op 4 juni 2008, 17:22:59 ---in dit interview wordt het aangegeven.
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_49391.aspx
--- Einde van citaat ---
Te zwaar beladen...hmmm....dan zou je meer denken aan een zware toplast mede ook omdat die reling omligt.
Marten-Jan van Zanden:
Van Jan Leenstra heb ik begrepen dat de railing van de Herald of Free Enterprise na haar ramp, ook zo verbogen was.
Waterdruk?
Kade lijkt hoog, maar ook daar zul je ongetwijfeld te maken hebben met hoog en laag water.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie