Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (Carolina)

<< < (49/111) > >>

Henk K:
Wat vreselijk om haar zo te zien liggen!  :'(
Het is een erg mooi schip en ik vind het jammer dat ze nu daar ligt.
Het is dood zonde!

In dit soort landen is dat meestal de oorzaak van gezonken schepen.

PS
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_49391.aspx
Als je kijkt naar het eerste plaatje aan de zijkant:
De fearboat yn bettere tiden  > dit is denk ik een fout

Marten-Jan van Zanden:
Dit klopt inderdaad niet.
Er stond vanmiddag dan ook een andere foto met de tekst die nu nog is vermeld.
Dat klopte wel.

JaVaZee:
Rust zacht bootje,je heb je tijd gehad! :'(

Henk:
Tja,
Wat vaak de oorzaak is:
Een schip dat nogal rank is (veel relatief zware lading aan dek en weinig brandstof, drinkwater  ed. in de tanks) kan bij het tegen de kaai aan hieuwen zomaar omvallen.
Helemaal in landen waar het met het zeemanschap en de daarbij horende kennis over beladen wat minder gesteld is.

Groeten,
Henk

natureboy:
Gelijk heb je Jan, die mensen hadden twee ferries die de hele kust bedienden, en nu nog maar een en waarschijnlijk een heel groot probleem, in dit kader is het natuurlijk een luxe probleem dat sommige mensen hier lopen te kankeren dat er eens een boot uitvalt door een technisch probleem of slecht weer, terwijl we goed onderhouden nieuwe schepen hebben en zij na een vernietigende oorlog eigenlijk met ons afdankers varen, te weinig capaciteit hebben en daarom overbeladen en misschien niet eens het geld hebben om goed onderhoud te plegen. 

Pieter


--- Citaat van: Jan Leenstra op  4 juni 2008, 17:44:38 ---Inderdaad! Hij geeft interviews, maakt foto's en verstuurt ook nog mailberichten.

Het is natuurlijk triest wat er met het schip is gebeurt, maar laten we ook niet vergeten dat er ook veel goederen voor bewoners in de omgeving aan boord zat. Goederen waar ze dringend om verlegen zitten. Dit opgeteld bij de 2 overleden personen en het drama is natuurlijk ontzettend groot!

--- Einde van citaat ---

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie