Dank Thomas ten Boer voor foto's en verslag op radio. Wat een narigheid voor bemanning en bevolking Greenville. Het blijven trieste, nooit verwachte beelden van dit eens zo mooie schip. Ik begrijp dat de bevolking van Greenville erg afhankelijk was van de aanvoer van goederen met de OV en dat ze nu een nieuwe probleem hebben met een schip wat eigenlijk inde weg ligt. Zo jammer dat ze de goederen op het bovendek plaatsten in plaats van onderin wat voor meer stabiliteit zorgt. (was de reden de hoge kade soms vanwege het makkelijke laden?) Wat lag er allemaal op het bovendek en hoeveel mensen waren aan boord? Wat is er gebeurd? Ik zag op de kaart dat het van Monrovia naar Greenville ruim 200km varen is.
Heb zelf veel heen en weer gevaren op de Oost Vlieland en kan mij als klein mannetje controleur Bram goed herinneren die ook in dit forum reageert; hij kwam langs om kaartjes te verkopen en pas later ging hij alleen de kaarten controleren; je hoefde of kon toen (1970?) nog geen kaartjes op de kade kopen, dat deed je gewoon tijdens de overtocht... De Oost Vlieland had een prachtige salon met mooi buffet en ook de stuurhut was nog een echte zoals in de Holland met veel hout!
Het stukje Stortemelk was altijd een groot plezier op het bovendek staande vlakbij de stuurhut, soms rolde zij op de golven en kwam er woest buiswater over je heen, maar altijd kwam je veilig aan op Vlieland waar met een krakende spring om een houten meerpaal zij zonder boegschroef netjes werd afgemeerd. Daarna over de houten loopplanken het eiland op!
Blijf toch stiekem hopen dat ze ooit terugkomt, varend hoeft niet, gesleept (door de Holland!) en daarna liggend ergens op een vaste, mooie plek is ook ok. (terug op West dan maar?!Kom op Doeksen, maak er een mooie verjaardag van)