beste heren van doeksen.
het zou toch een lust wezen dat u nu toch echt stappen gaat ondernemen.
na het verkopen van de kleine vlieland nu ook nog de oost vlieland laten wegrotten.
nee heel erg zonde.
DOE ER WAT AAN.
mvg gk van dompselaar {vlieland}
Ik ben dan wel geen heer van Doeksen en misschien ook wel geen heer, maar dat gaat gewoon niet. Het schip is onder vreemde vlag en zeker na dit ongeintje hoeft aan terughalen niet te worden gedacht: omvlaggen naar Nederland betekent voldoen aan eisen nieuw schip. Dat gaat nooit. Het is jammer, maar er zal niets meer aan te doen zijn.
Trouwens, in Nederland is voor klassieke schepen nauwelijks aandacht zo lang er geen zeilen op staan op het een sleepboot is. Dat de Holland nog rondvaart (en de Friesland natuurlijk), is gewoon een mirakel als je weet wat daarvoor nodig is. Bij het opstarten van de Holland ben ik anderhalf jaar lang zowat elke nacht gillend wakker geworden omdat er geen geld was, er niets mocht en/of kon en noem maar op. Tegen beter weten in ben ik twee jaar terug nog bezig geweest met een van de oude schepen waar ik zelf op heb gevaren, de Zijpe ex Willemsdorp (1930). Een schroothoop die uiteindelijk spontaan zonk en nu is gesloopt. Vond ik ook niet zo, om zo te zeggen, "leuk".
Het is verrekte jammer, maar het is over en uit.