Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
Jan Leenstra:
Er zijn GEEN onderhandelingen geweest. Rijf heeft een aantal malen geprobeerd om dit tot stand te brengen, helaas zonder resultaat. Rederij Rijf had graag iets samen met Rederij Doeksen ondernomen. Dit was voor hun de enige mogelijkheid om onder het kettinbeding uit te komen.
Verbouwingene en het in de oude staat terug te brenegen was voor Rederij Rijf geen motief om het schip weer in de verkoop te doen.
gr Jan
Humtidumty:
--- Citaat van: Jan Leenstra op 27 oktober 2005, 10:53:30 ---Er zijn GEEN onderhandelingen geweest. Rijf heeft een aantal malen geprobeerd om dit tot stand te brengen, helaas zonder resultaat. Rederij Rijf had graag iets samen met Rederij Doeksen ondernomen. Dit was voor hen de enige mogelijkheid om onder het kettingbeding uit te komen.
Verbouwingen en het in de oude staat terug te brengen was voor Rederij Rijf geen motief om het schip weer in de verkoop te doen.
--- Einde van citaat ---
Dank je voor de bevestiging van mijn vermoeden Jan.
Dat valt me heel erg tegen van Doeksen, dat ze niet eens de moeite willen nemen om te luisteren naar een evt. initiatief om N.B. een ex-Doeksen schip in ere te herstellen en er mogelijk een extra commerciele activiteit.
Het deelnemen in rondvaarten met de Oost-Vlieland zou zeker een toename van de deelname in de rondvaart of oversteek naar Vlieland betekenen. Ook zou dit zeer goed als een package-ticket door Doeksen kunnen worden aangeboden, zoals ze nu zelf ook al doen met de oversteek van het ene naar het andere eiland in combinatie met een fiets.
Misschien dat de publieke opinie nog iets uithaald.
Wellicht dat een van jullie (ons) op www.vlie.nl het verhaal wereldkundig kan laten maken?
Reacties daarvandaan hebben vast nog wel wat impact. Onder het mom van: Niet geschoten is altijd mis.
Ook de VVV's en de gemeenten kunnen hierin nog veel doen. (Dank je voor die opmerking Leen).
Jon:
Tja, ik weet niet wat ik hiervan moet denken, het is natuurlijk ook wel jammer, maar Doeksen heeft al best veel verlies geleden, kwa geld. In 1990 met de Stuifdijk, in 2004 met de Najade, dat helemaal niet liep, de olieprijs wordt steeds hoger, laten we nog maar niet spreken over brandstof, er is door dat de mensen nu even wat minder geld hebben, minder toerisme naar de Wadden, dit speelt allemaal mee! Veel bedrijven hebben het op dit moment moeilijk, en ik denk dat Doeksen het ook niet al te breed heeft hoor. This niet dat we ons heel veel zorgen moeten gaan maken, maar ik denk dat na de aankoop van de nieuwe Vlieland nu, Doeksen niet veel geld meer over heeft hoor.
(Dit denk ik tenminste, breng dit verhaal maar niet in de wereld, misschien is het wel helemaal fout :D)
Humtidumty:
Die kleuren stonden dit type schip niet echt.
In damestaal:
Die kleur paste niet bij de kleur van de ogen. ;D ;D
Tjep:
In deze kleuren zou hij zo naar Griekenland kunnen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie