Hallo Iemco,
Misschien breng ik de oplossing van het raadsel dichterbij. In een van de albums van mijn moeder zit de bewuste foto ook, maar ik heb mijn eigen albums er eens op nageslagen en daar vond ik de twee foto's die hier te zien zijn, (ook 9x13) ook niet als ansichtkaart herkenbaar, dus geen opdruk aan de achterkant, maar ook zeer zeker niet zelf gemaakt. Nu staat mij iets bij, dat foto Hommema in de Dorpsstraat in die tijd deze foto's verkocht, dus dat verklaart dat er meer zijn. misschien is er een Vlielandganger die hier meer van weet,
Een antwoord op de vraag van Nils, dankzij de oplettendheid van Bob: de Oost-Vlieland en de Friesland hebben inderdaad een tijd aan de palen voorin de haven van West Terschelling opgelegd gelegen toen ze al niet meer in de reguliere dienst voeren -midden tot eind jaren tachtig- en hooguit af en toe als reserve werden gebruikt, uiteraard geschiedde het laden en lossen gewoon aan de kade, maar voordat het zover was, moesten kapitein en bemanning inderdaad met een klein (misschien rubber) bootje aan boord worden gebracht, om de zaak op te starten, en los te gooien.
Dan nog even de foto's, die tonen de Oost Vlieland in de eerste zomer dat ie in dienst was, en waarschijnlijk een of twee jaar later, als de grijze kleur op de romp is vervangen door zwart.
Pieter