Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (Carolina)

<< < (4/111) > >>

Leen:

Ik wil niet negatief doen, maar het schip is toch eigenlijk veel te groot voor rondvaarten e.d.
Naar mijn idee financieel gewoon niet haalbaar.
Van die Doeksen gekken als wij zijn er gewoon niet genoeg

Groeten,
Leen

Tjep:
Ik ben woest.  >:( >:( Ik kreeg al de indruk dat de huidige directie van Doeksen zich geen bliksem intresseerd in ons Nationaal nautisch verleden.  Laat ze een fabriek in wc papier gaan uitbaten met die mentaliteit. Als ik de plaatjes van de Vlieland III/Serengetie zie, en dan bedenk dat de Vlieland er ook zo uit zal zien........

En over de haalbaarheid, zo veel verschil zit nu ook weer niet tussen de Stortemelk de de Oost-Vlieland. Daar zitten geen "AG EMS" gekken op, maar gewone toeristen.  En goed vol ook als ik 'm voorbij zie komen.

Leen:
Laten we eerst eens zien waar het nu aan ligt.
Zijn er wel onderhandelingen geweest, was het financieel haalbaar ?

Het verbouwen van het schip terug naar de oude staat zal zeker aardig wat kosten.
De achterklep moet eraf, het machinehuis weer in oude staat worden teruggebracht, de verschansing terug in de oude staat e.d.
En hoe is de staat van het schip verder?

Dan nog de exploitatie.
In het zomer seizoen oke, maar daarbuiten??
Ik heb ook helemaal niks gehoord van een bijdrage van de VVV, de middenstand of anderen van Terschelling of Vlieland.
Is er wel een draagvlak?

Er is natuurlijk ook al de Holland die geregeld naar Terschelling komt,
Soms houdt het gewoon op

Uiteraard zonde, jammer en noem maar op.
Echter vergeleken met bijvoorbeeld de dienst naar het veel drukkere Texel is er al heel wat op dit gebied bereikt.
De oude Friesland vaart nog, de Oost Vlieland is nog in Nederland, de Holland, van de oude Teso boten daarentegen is er helemaal niks

Groeten
Leen

Humtidumty:
Leen,
met:
--- Citaat van: Leen op 27 oktober 2005, 09:45:09 ---Echter vergeleken met bijvoorbeeld de dienst naar het veel drukkere Texel is er al heel wat op dit gebied bereikt.
De oude Friesland vaart nog, de Oost Vlieland is nog in Nederland, de Holland, van de oude Teso boten daarentegen is er helemaal niks

--- Einde van citaat ---
Heb je op zich wel gelijk maar een ding hierin heb je niet meegenomen:
De Rederij heeft bij het kunnen behouden van deze bijzondere schepen geen bijdrage geleverd. Dit is allemaal op initiatief van bootgekken en/of nieuwe eigenaren gedaan. Pas op het moment dat de Holland al eigendom was van de vereniging tot behoud van de Holland is Doeksen betrokken geraakt bij het vaarbaar houden van dit schip. En dat ook alleen

Leen:
Maar zijn er wel onderhandelingen geweest, zijn ze wel opgestart?
Ik heb nog nergens gelezen dat het is afgeketst omdat Doeksen het niet wilde, wat niet wegneemt dat dat wel zou kunnen natuurlijk.


Eigenlijk is het net als bij Oeral.
Eerst moet er subsidie komen van het rijk, de provincie e.d voordat

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie