Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Concessie/ODC

<< < (19/35) > >>

Wim Vink:
Uit de digitale Terschellinger van 11-7-2013:

Financiële positie TSM zorgelijk
Een onafhankelijke onderzoek van accountantsbureau Price Waterhouse & Coopers bevestigt de zorgelijke financiële positie van de Terschellinger Stoomboot Maatschappij. PwC heeft dit onderzoek in opdracht van de Rijksoverheid uitgevoerd en mondeling gerapporteerd aan de Commissie Bootdiensten.

Wim Vink:
Uit de papieren Terschellinger van 11-7-2013:

Wim Vink:
Eveneens uit de papieren Terschellinger van 11-7-2013:

Humtidumty:
Ik blijf het heel verbazingwekkend vinden dat Doeksen zich aan de regels moet houden betreffende de consessie, maar dat de EVT deze regels mag schenden zonder dat dit gevolgen heeft snap ik niet.
Als ik het verkeerd zie vertel het me, maar ik zie het als:
Doeksen moet dit en moet dat. » Houdt ze zich er niet aan dan is er paniek in heel maritiem gebied rond Vlieland en Terschelling.
EVT mag dit niet en mag dat niet. » Houdt ze zich niet aan die regels, so what.

Het doet mij aan alsof de plichten heel belangrijk zijn maar de verboden niets voorstellen, of enkel een papieren handhaving kennen.

PiebeJanMan:
Ik vind het ook vreemd. Ik heb een stuk PSO/PSC wetgeving gelezen, maar daar staat ook in dat de rechten en plichten voor alle ondernemers hetzelfde MOET zijn, maar ook ongediscrimineerd moeten worden opgelegd. Probleem is de geschiedenis, dit is ontstaan uit het ODC, wat een concessie moest worden zonder al te veel problemen. Helaas kan de openbare gunning niet zomaar getoetst worden aan de PSO/PSC-wet van europa, omdat er dus niet ongediscrimineerd gegund (openbare inschrijving) is. Echter, momenteel zijn de verhouding ook niet gelijk en dat is een vreemde situatie!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie