Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Concessie/ODC

<< < (15/35) > >>

Henry.Hofstede:
de vlieland wordt gehuurd dacht dat het eigendom was net als de rest van de vloot en van wie huren ze de vlieland

groet
Henry

PiebeJanMan:
Volgens mij van Wilbar Shipping ;). Gewoon een zuster van TSM, dochter van Koninklijke Doeksen

willem boot:

--- Citaat van: Humtidumty op 26 juni 2011, 16:53:24 ---
--- Citaat van: willem boot op 26 juni 2011, 16:32:10 ---....
Streef je nu onder de concessie vaste aankomsttijden na, dan betekent dat dat je hoofdvermogen om de effecten van vooral tegenstroom te compenseren, grote moet zijn dan in de oude praktijk. Bekend is dat de Vlieland haar hooifdsnelheid (=iets onder de maximale snelheid) niet draait. Gebruiken ze dat extra vermogen nu wel, dan kan je de vaste aankomsttijd waarmaken.
....

--- Einde van citaat ---
Mag ik hieruit opmaken dat aankomsttijden voor Doeksen tot nu toe geen doel is en dat men er ook niet naar streeft deze tijden te behalen of moet het meer worden gezien als: "De doelstelling betreffende de aankomst en afvaarttijden zijn anders geformuleerd." maar ze zijn nog streeftijden waaraan Doeksen zich wel conformeert?

--- Einde van citaat ---

Nee, dat denk ik niet. Op dit moment is het met de Friesland niet mogelijk om stabiliteit in tijd te realiseren, omdat die nog leunt op de oude principes van de bootdienst: "op tijd weg, stroom kan je niks aan doen" + draaien op een niveau onder de 100% (kwam nog uit de tijd dat personeelkosten niet zo sterk speelden). Het is niet alleen een streven, maar een duidelijk doel om de reistijd zo stabiel mogelijk te maken. Sinds de opkomst van de stoomvaart is regelmaat het principe. Door de overtocht zo min mogelijk afhankelijk te maken van externe, vertragende invloeden, wordt de kwaliteit beter en dus is dat nu, ook in de bijlagen concessie, een doel geworden of aan het worden. Dat zal zich vertalen in de verdere vlootvernieuwing.

willem boot:

--- Citaat van: PiebeJanMan op 26 juni 2011, 18:17:49 ---Willem,

Op de Vlieland doen ze dat juist, een vaste vaartijd. De overtocht duurt gewoon altijd 1,5 uur. Alleen alles tegen kan roet in het eten gooien. Een storm met wat golven verpest nog het snelst deze tijd.  Met een normale stroom tegen dan staan de telegrafen op standje 10 (hoogste). Met stroom mee blijft het bij 6-7. Ze doen dit dus juist al!
Het personeel heeft hier lang aan moeten wennen, want de ETA op de GPS is ook niet helemaal correct, dus moesten ze geruime tijd oefenen met het inschatten van hoe snel ze moesten. Een stukje software zou een leuke uitkomst zijn...

Daarom snapte ik je bewoording "Verder zien we hier het effect van het niet maximaal benutten van het vermogen van de Vlieland. " niet, maar die stelling van je is dus niet juist ;).

--- Einde van citaat ---

Juist of niet, ligt er maar aan hoe je dat bekijkt. Kijk nog eens naar gemoppper vanaf Vlieland enkele jaren terug, dat die boot de snelheid niet maakte die ze kon halen.

PiebeJanMan:
Dat was toen toch met het vervangen van de sneldienst in de ochtend?

Feit is dat het gas vol openstaat bij stroom tegen en dat er dan precies in 1,5 uur een overvaart gemaakt wordt ;).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie