Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Concessie/ODC

<< < (12/35) > >>

willem boot:

--- Citaat van: nagier op 17 februari 2011, 21:38:15 ---De e.v.t site meld nog steeds dat de nieuwe veerboot op 1 maart 2011 vaart.
Via de site van (wdr) is er geen melding dat ze de boot hebben verkocht aan E.v.t.
Wel via E.V.T en de Friese media.
Dus of heeft W.D.R wel melding gemaakt, via de eigen site ja nee?


--- Einde van citaat ---

Wat de site van EVT meldt, is in de voorafgaande periode niet altijd juist gebleken, zie de hierover gevoerde discussies. Voorlopig hebben we geen aanwijzing dat EVT andre gedragslijnen hanteert dan ze tot nu toe hebben gedaan en dat betekent logischerwijs, dat wij allen elke mededeling van EVT op haar web site met de nodige reserve moeten bezien. Wat ze zeggen is zoals ze formuleren, een gegeven. Wat daarvan het gehalte is, kunnen wij niet met zekerheid beoordelen. Dus: voorzichtig.

willem boot:

--- Citaat van: PiebeJanMan op 17 februari 2011, 22:59:10 ---Niet via de site van WDR nee. Wel via e-mail aan medeforumlid Cai Rönnau, www.inselfaehren.de.

Groeten

--- Einde van citaat ---

Die mail heb ik eveneens "van gehoord". De WDR-directie stelt zich echter officieel zo op, een andere wijze van communiceren met anderen toe te passen. Persoonlijke mails zijn persoonlijk en dus per definitie niet bedoeld om door anderen die zijn ingelicht, naar buiten te brengen. Voorheen heette dat wel "briefgeheim".

Denk er even aan dat, als privé-mails zo naar buiten komen, dat de informatie die we nodig hebben kan schaden. Beetje voorzichtig zijn, graag!

Misschien dat het duidelijk is, dat deze hele zaak behoorlijk gevoelig ligt tussen de betrokken partijen. Zoals ik al eerder hier heb gezegd: ik zou geen commentaar geven op de kwaliteit van het schip van een zusterrederij zoals dat op de Doeksen-site is gepubliceerd, tenzij ik al op een verschrikkelijke manier met die zusterrederij in de clinch lag, veroorzaakt door deze situatie.

Het mag misschien enig nut hebben, aan te geven hoe de verbanden tussen de Waddenrederijen liggen: de concurrentie ligt niet zozeer op het gebied van directe concurrentie in de eigen verbinding, maar tussen die rederijen als een exploitant, die elke overtocht van een passagier naar een ander eiland ziet als verlies op de eigen verbinding. Voor de meesten onder ons is de recente ontwikkeling bij de Waddenrederijen een hobby, die graag wordt aangevuld met de laatste weetjes. We hebben het hier echter over commerciële ondernemingen met grote financiële belangen. Dat zijn zaken, geen hobby. Dan is het goed te overwegen of we geen zaken beschadigen.

Gedurende de afgelopen kwart eeuw heb ik daar wat ervaring mee opgedaan, die heeft geleid tot een goede vertrouwensverhouding met de rederijen, omdat ze weten dat ik in cruciale gevallen niet eerder klets dan dat het kan.

Sorry dat ik misschien even zo  streng overkom, maar het is misschien een enkele keer goed, dit toch even onder jullie aandacht te brengen.  ;D

willem boot:
Kijk eens aan, (  :) Leen!!!!!   ;) ) vandaag zomaar een dikke envelop in de brievenbus van Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Inhoud: samenvatting van de inspraak op de Concessie en twee geherformuleerde en aangepaste "Programma's van Eisen" inzake de Concessie. Er wordt door de Overheid teruggekoppeld, maar wat veel belangrijker is: er is zowaar geluisterd. En ik wil dan direct toegeven dat ik dat niet eens had verwacht.

Nu is het krijgen van informatie zijdens de overheid voor hardnekkige overheidswantrouwers zoals ik natuurlijk geen enkele reden om ineens vrolijk te zijn.  ;)

Maar dit stuk maakt zelfs mij enigszins vriendelijk.

Eerder heb ik diverse opmerkingen gemaakt over bepalingen in de voorwaarden waar ik duidelijk dubbel van lag. Daarom heb ik ook "ingesproken". En zie: kennelijk waren er meer lieden die zich wat zorgen maakten of onbedaarlijk lachten en zo is het gekomen dat het Ministerie, c.q. de hiermee belaste ambtelijke staf vrijwel alle primair tot lachen dwingende punten keurig hebben aangepast. Ik zou me kunnen voorstellen dat je hiermee als reder zou kunnen leven.

Dat maakt mij natuurlijk hier nog geen voorstander van. (gifgroene smiley).

sievert:
De WDR site meldt dat de SH verkocht is en binnenkort richting Harlingen komt.

Leen:
Beste Willem

Kan je er iets over zeggen want ik ben benieuwd

Leen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie