Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Concessie/ODC

<< < (10/35) > >>

Leen:
Beste Vrienden, wat een leuke discussie

Jullie zijn experts neem ik aan op boten gebied en het reilen en zeilen van rederijen.
Maar of jullie auto's experts zijn?

Als de auto niet op de vaste plek voor het huis staat moet hij verzet worden wanneer dat wel kan.
Je moet je auto 's nachts kunnen zien
De auto is je belangrijkste speeltje op je vrouw en vriendin na (voor sommigen belangrijker)
De auto is je maatje
Op je auto ben je zuinig.
En ga zo maar door.

Dus Heren experts, los over laten varen van ons kostbaarste bezit.

NO WAY

Leen

willem boot:

--- Citaat van: Leen op 15 februari 2011, 15:49:43 ---Beste Vrienden, wat een leuke discussie

Jullie zijn experts neem ik aan op boten gebied en het reilen en zeilen van rederijen.
Maar of jullie auto's experts zijn?

Als de auto niet op de vaste plek voor het huis staat moet hij verzet worden wanneer dat wel kan.
Je moet je auto 's nachts kunnen zien
De auto is je belangrijkste speeltje op je vrouw en vriendin na (voor sommigen belangrijker)
De auto is je maatje
Op je auto ben je zuinig.
En ga zo maar door.

Dus Heren experts, los over laten varen van ons kostbaarste bezit.

NO WAY

Leen


--- Einde van citaat ---

Leen,  ik ben genoeg behept geweest met voorkeuren voor auto's. First of all: de enige auto/het enige automerk dat ook maar enigszins aan althans mijn ideaalbeeld beantwoordt is een Citroën met hydro-pneumatische vering. Al het overige is zeepkist, behalve Duits, dat zijn strijkplanken.  :P

Ten tweede: wij zijn allemaal Nederlanders. Wij zijn de uitvinders van het koperdraad, nadat twee boeren klaar waren met aan een cent te rukken.  :-[

Ten derde: als doorgewinterd eilandbezoeker kan ik mij niet voorstellen dat ook maar iemand het in z'n hoofd haalt om een auto mee te nemen naar Terschelling.  >:(

Wat binnen dit profiel aan gezonde vooroordelen overblijft, biedt voldoende aangrijpingspunten om de "transportjongens" tot sluwe oplossingen voor "vrachtvervoer" te geven. Er komen vast voldoende figuren die zich met een Golf tegen laag tarief naar een andere boot laten verwijzen.  ;D

Vriend:
Ik ben geen expert op het gebied van rederijen e.d., maar eerder bovengemiddeld geïnteresseerd in de verschillende aspecten van de veerdiensten zullen we maar zeggen. Als je goed leest en logisch nadenkt, kom je al een heel eind. Ik probeer me net als Willem in de reder te verplaatsen die straks nog wat probeert te verdienen aan alles dat buiten de concessie valt. Wat kan wel en wat kan niet, en waar zijn er grijze gebieden? Reken maar dat op dat laatste vlak men er 'proefondervindelijk' achter gaat komen wat er mogelijk is. Ik neem als voorbeeld maar even de passagiers van EVT die een tijdje geleden over een hek klommen waarbij later zelfs het hek op niet geheel reguliere wijze werd geopend  ;D

Deze doorgewinterde eilandbezoeker laat de auto vrijwel altijd achter op de wal. Toch heb ik 'm buiten het seizoen wel een paar keer mee gehad. Als je ruim 10 kilometer van de boot op het eiland verblijft, het buiten net boven nul is en je een baby hebt inclusief alle zooi die je daarvoor moet meenemen, dan wil je wel. Zeker als de rederij je ook nog eens een aanbieding doet van € 35/40 en je zeker weet dat als je de auto (betaald) op Tjerk Hiddes achterlaat er een nieuwe deuk of kras opzit als je terugkomt.

Wat je ook vindt van het meenemen van de auto naar een eiland. Als er vraag is, dan zal er aanbod zijn. Wordt het goedkoper, dan treedt het fenomeen prijselasticiteit in werking en neemt de vraag toe. Ik ben het met velen hier eens dat al dat blik op het eiland een slechte zaak is. Reken maar dat als EVT het voor elkaar krijgt om auto's over te zetten, en dit voor een lagere prijs dan Doeksen, het alleen maar erger wordt. 

terschelling:
Goedenavond,
Ik ben het helemaal met vriend eens dat het een slechte zaak is dat er zoveel blik is op een mooi eiland en dat vooral van gasten. En ja als evt het dus ook nog voor elkaar krijgt dan wordt het steeds gekker met al die auto's. Maar als en baby hebt en het is stervens koud en je zit aan de andere kant van het eiland dan kan ik het begrijpen dat je auto mee neemt. Ik hoop dat de plannen van evt niet door gaan want ze worden toch dwarsgezeten door gemeente Terschelling en doeksen.
Groeten Gerard.

nagier:
Waneer kom de nieuwe veerboot want de dienstregeling start op 1 maart.
Want hij is nog steeds in Duitsland, dus en volgens mij moet alles nog worden gekeurt door waterstaat en enz.
Volgens de Duitse rederij hebben ze steeds GEEN boot verkocht aan E.V.T.
Hoop dat E.V.T antwoord wil geven.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie