Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Concessie/ODC

<< < (30/35) > >>

PiebeJanMan:
Ik vind passage 3.6 van de overeenkomst opmerkelijk:


--- Citaat ---TSM c.s. zal voor nieuwe schepen die gaan behoren tot haar vloot ten behoeve van de uitvoering van de Vervoerconcessie het mogelijk maken voordat nieuwe investeerders c.q. participanten worden aangetrokken, gecombineerd met een loyaliteitsprogramma. Dit artikellid bindt  slechts de partijen 2 t/m  9 en nadrukkelijk niet de Staat en de gemeente Terschelling.
--- Einde van citaat ---

Komt er toch iets van EVT terug of is er een opening Doeksen in 15 jaar een TESO-structuur te laten krijgen?

Zie voor de overeenkomst: http://www.veerbootinfo.nl/2014/04/mansveld-oneens-met-suggestie-staatssteun-van-volkskrant/
Morgen is het debat.

PiebeJanMan:
Op mijn website een samenvatting van het debat: http://www.veerbootinfo.nl/2014/04/mansveld-in-debat-ik-kan-nooit-iets-garanderen/

Mansveld kan niet garanderen dat er vanuit Europa nieuwe rechtszaken/vingertikken komen, zowel voor staatssteun als voor cabotage niet. Met artikel 3.7 (over mogelijke staatssteun) en concessie onherroepelijk is echter wel gegarandeerd dat dienstregeling dan gehandhaafd blijft.

PiebeJanMan:
Op Omrop Fryslân een flink aantal interviews:
http://www.omropfryslan.nl/nijs/gjin-steatsstipe-foar-de-evt

En gemeente Terschelling wil snel beginnen met de inspraak (Raad van Advies), inclusief interviews:
http://www.omropfryslan.nl/nijs/begjinne-mei-ynspraak-doeksen

PiebeJanMan:

--- Citaat ---Onherroepelijkheid concessies voor het personenvervoer aan B.V. Terschellinger Stoomboot Maatschappij en Wagenborg Passagiersdiensten, Ministerie van Infrastructuur en Milieu

Kennisgeving onherroepelijkheid concessies voor het personenvervoer aan B.V. Terschellinger Stoomboot Maatschappij en Wagenborg Passagiersdiensten ter voldoening aan het bepaalde in artikel II van het Besluit van 23 december 2009 tot wijziging van het Besluit personenvervoer 2000 (Stb. 2010, nr. 30)

De Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu maakt gelet op het bepaalde in artikel II van het Besluit van 23 december 2009 tot wijziging van het Besluit personenvervoer 2000 in verband met de invoering van concessies voor het personenvervoer van en naar de Waddeneilanden Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog, bekend dat de aan B.V. Terschellinger Stoomboot Maatschappij verleende concessie voor het personenvervoer van en naar de Waddeneilanden Vlieland, Terschelling, en de aan Wagenborg Passagiersdiensten B.V. verleende concessie voor het personenvervoer van en naar de Waddeneilanden Ameland en Schiermonnikoog, die op 24 mei 2011 zijn verleend, met ingang van 18 april 2014 onherroepelijk zijn.
Toelichting

Ingevolge artikel II van het Besluit van 23 december 2009 tot wijziging van het Besluit personenvervoer 2000 dient in de Staatscourant mededeling te worden gedaan van het moment dat onherroepelijk een concessie is verleend voor het personenvervoer tussen het vaste land en de desbetreffende Waddeneilanden.
--- Einde van citaat ---

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2014-13970.html

PiebeJanMan:
Interessant interview op Omrop Fryslân met Erwin Rob. Hij vindt dat het te lang duurt voordat de adviesraad geïnstalleerd is. Ook praat hij over de deal die gesloten werd, wat hij van Mansveld vindt en het bedrag wat Doeksen op tafel legde.
Opmerkelijk is dat Erwin Rob zegt dat het óf een deal wrd óf een openbare aanbesteding. “Als het tot een aanbesteding gekomen zou zijn, zouden onze kansen niet heel groot zijn geweest”.

http://www.omropfryslan.nl/nijs/soere-neismaak-evt

http://www.veerbootinfo.nl/2014/06/erwin-rob-evt-instellen-adviesraad-concessie-doeksen-duurt-te-lang/

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie