Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Concessie/ODC

<< < (29/35) > >>

PiebeJanMan:
Advocaat Rudolf Knegtering fan Rotshuizen en Geense in Leeuwarden vraagt zich af of de concessie stand kan houden bij een nieuwe concurrent. Zoals ik al eerder meldde, deel ik deze zorg...

http://www.omropfryslan.nl/nijs/fear-akkoart-net-wetterticht

Marten-Jan van Zanden:
Ik zou zeggen. kappen met deze discussie.\Onderwerp is van de baan. Topic sluiten.
Misschien idee voor de liefhebber. Huidige vloot DOEKSEN: SPATHOEK

Vriend:
Als moderator ben ik zeker niet van plan dit topic te sluiten, eerst maar eens zien hoe zich dit nu verder gaat ontvouwen. Zoals Redmer al aangeeft blijft de onderhandse gunning van de concessie een juridisch bedenkelijk fundament voor de komende 15 jaar. De onderhandse gunning van de concessie mag dan straks onherroepelijk zijn, een eventueel nieuwe partij kan bij het afdwingen van medegebruik proberen om het onderhandse gunning te laten vernietigen. Of dat lukt valt nog te bezien omdat deze nieuwe partij geen partij is in de overeenkomst van de concessie. En zal die nieuwe partij de moeite nemen om veel geld en energie in een dergelijke juridische procedure te steken? Ik denk het niet. Dat tikkende tijdbom effect de komende 15 jaar lijkt dus vrij klein. En hoe meer jaren er van die 15 jaar verstreken zijn, hoe minder het de moeite zal zijn voor een eventuele nieuwe partij.

Ik heb trouwens vol afgrijzen kennis genomen van de reacties van alle partijen. Een walgelijke en grote 'elkaar voor de gek houd' vertoning. Vooral de jubelstemming vind ik verwerpelijk en reken ik vooral de personen in dienst van de overheid zeer zwaar aan. Want met een enorme geldsom de boel sussen is geen kunst. Zeker niet als het geld van een ander (lees de belastingbetaler) is, dat is makkelijk uitdelen. Tot slot heeft de overheid een grote rol gehad in het ontstaan van de problemen. Enige terughoudendheid in de reacties zou partijen sieren en is gezien de hele voorgeschiedenis en de omstandigheden hier zeker op zijn plaats.

Paul Melles geeft aan in een van zijn reacties dat de eilanders de grote winnaars zijn. Het is maar hoe je het bekijkt. De eilanders inclusief die van Vlieland zijn wel jarenlang gebukt gegaan onder spanning, onzekerheid en verdeeldheid. Dat laatste zal niet één twee drie opgelost en daarin zit wat mij betreft nog heel wat winst die nog behaald moet worden. Gelijk heeft hij op punt van de dienstregeling in de rustiger periodes waar hij natuurlijk op doelt. Verder hoor ik hem niet wat dit geintje de TSM gekost heeft. Het is de TSM in ieder geval heel wat waard geweest en blijkbaar zijn er ondanks het feit dat het bedrijf financieel in zwaar weer zou zitten, voldoende middelen voor gevonden. Tot slot vergeet hij de grootste winnaar te noemen, dat is namelijk de EVT.

Erwin Rob zegt gemengde gevoelens te hebben. Dat geloof ik wel, de gemengde gevoelens van opluchting, grote blijdschap en overwinning. De TSM ruimt de shit van EVT op. Waar kort geleden de schuldeisers nog op de deur bonsden toen het erop leek dat EVT niet meer mocht varen, kan nu de TSM de portemonnee trekken en zijn hij en zijn zakenpartners in één keer van alles af. Vervolgens komt de overheid nog even langs met een bedrag dat Gaston Starreveld bleek doet wegtrekken. Vergeet niet dat dit ruim een hele Euro per huishouding in Nederland is. Dat geld had elders in de maatschappij veel beter gebruikt kunnen worden zoals in de zorg of het onderwijs.
Onlangs gaf Erwin Rob aan dat opgeven niet in zijn woordenboek voorkwam, moet je eens kijken wat een grote zak met geld doet. De honger naar geld heeft hem acuut al zijn zogenaamde idealen over boord doen zetten. Uiteindelijk heeft hij zijn doel bereikt. Wraak op Doeksen en die zal hem heel zoet smaken. Daar bovenop heeft het hem verrijkt op een manier die hij zelf niet voor mogelijk had gehouden toen hij aan het hele avontuur begon.

Kortom, de hele veerbootoorlog was al een verschrikkelijk vies en ranzig zaakje. Het heeft nu een dito einde gekregen. Maar allemaal lachend en blij op de foto hoor, en daarna lekker zuipen.Om positief af te sluiten en inhakend op de opmerking van Pollendam. Ik zal met de andere moderatoren overleggen over een topic voor de Spathoek. Gaat het schip nog in Doeksen trim varen inclusief blauwe diagonalen en Doekie? Ik weet nog wel een mooie naam voor het geval ze die wijzigen: 'Onze duurste ooit'.

PiebeJanMan:
De andere veerbootconcessie binnen Wp2000 op een zeeverbinding heeft geen belangstelling van nieuwe aanbieders gehad...
De SWATH's zijn in mijn ogen ook veel te duur en te onderhoudsgevoelig voor deze dienst. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen!

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/fiets-voetveer-op-westerschelde-verdwijnt-mogelijk-1.4309871

birdydoeksen:
De website van EVT is sinds vanavond op zwart; boeken/wijzigen hierop is niet meer mogelijk, voor de Spathoek afvaarten zal straks de volle pond betaald moeten gaan worden:


--- Citaat ---Geachte gast, rederij EVT zal per heden haar afvaarten overdragen

Uw geboekte tickets zullen worden overgenomen door Rederij Doeksen. Tot en met 30 september zullen alle afvaarten conform dienstregeling uitgevoerd worden. Na die datum kunnen vertrektijden gaan wijzigen Rederij Doeksen zal hierover contact met u opnemen.

Voor boekingen verwijzen we u naar Rederij Doeksen:

www.rederijdoeksen.nl

Voor wijzigingen of annuleringen van uw huidige EVT ticket:

info@rederij-doeksen.nl

Wij danken u voor het in ons gestelde vertrouwen!

--- Einde van citaat ---

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie