Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Concessie/ODC

<< < (28/35) > >>

Humtidumty:
Op het NOS journaal doen ze het voorkomen dat Doeksen de genoemde €9.000.000,- betaald aan EVT (voor het schip?).

Zou de Spathoek binnenkort in Doeksenkleding rond gaan varen dan als tijdelijke spare en opvolger voor de Midsland? Weet iemand nog een nieuwe/leuke naam voor dit schip?

Humtidumty:
hier een interview met Melles die e.e.a. uitlegt.

birdydoeksen:
Ik voel ook geen enkele blijdschap op het nieuws. Ik maak me ook zorgen over de tarieven voor de toeristen in de toekomst. Zij lijken er (tot nu toe) erg karig vanaf te komen als je alle stukken leest en hoort.

Waarom heeft EVT niet afgedwongen dat een ticket de komende jaren rond de 20euro voor een retour zal zijn? Dat lijkt me een heel mooi en eerlijk bedrag.

@ Evert Jan, de Spathoek gaat op de EVT manier en volgens die dienstregeling blijven varen tot het eind van de zomerdienstregeling van Rederij Doeksen op 30-09.
Benieuwd hoe het met de kaartverkoop gaat, aangezien de vanaf 4 euro actie van Doeksen op 17 april aanstaande stopt. Mijn verwachting is echter, om geen verschil in tarieven te krijgen, dat deze vanaf 4 euro actie de hele zomer van kracht zal blijven.

Evert Jan:
Ik mag toch hopen dat de Commissie Bootdiensten en de Raad van Advies rekening houden met de toeristen, die zijn tenslotte de boterham voor veel Terschellingers en Vlielanders, terug naar (te) hoge tarieven zou een slechte zet zijn. Ik vraag me af of de staatssecretaris hier ook niet iets over op heeft laten tekenen in de overeenkomst tussen EVT en TSM.

Natuurlijk is de 9 miljoen die voor rekening van de belastingbetalers komt niet echt top maar als dit langer door had gegaan had het nog veel meer schade opgeleverd, het werd niet voor niks een oorlog genoemd, die kosten altijd slachtoffers en in dit geval geld. Elke oorlog die stopt is mooi, ook al zijn nog niet alle wonden geheeld, dat kost tijd.

Als veerboot liefhebber hoop ik op meer focus op de boten dan op dit soort juridische geschillen, t.z.t. de  Spathoek in TSM kleuren? De Stortemelk snel afvoeren, of was deze geen eigendom van EVT?

Humtidumty:
Als ik me de informatie betreffende de beide schepen nog goed heug, zijn de beide schepen niet van EVT.
De ene was van de Haan geloof ik en de andere is middels een soort paricipatie gekocht door een aantal geldschiters die het daarna verhuurde aan EVT.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie