Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Concessie/ODC

<< < (26/35) > >>

Wim Vink:
Weekblad De Terschellinger meldt:

Extra raadsvergadering veerdiensten

Maandag 31 maart is er om 20.00 uur een extra ingelaste openbare raadsvergadering over de ontstane situatie rond de veerdiensten. Het college zal de raad polsen over het voorstel besparingsmaatregelen van de B.V. TSM, zoals o.a. kort verwoord in de brief van 27 maart jl van de Staatssecretaris aan de Tweede Kamer. Met de bevindingen van de gemeenteraad over dit onderwerp zal het college dinsdag 1 april een besluit nemen over de bezuinigingsvoorstellen van de B.V. TSM

Wim Vink:
Het weekblad De Terschellinger meldt op de FB-pagina:

Gemeenteraad tegen bezuinigingsvoorstellen
Tijdens de speciale raadsvergadering stemde de gemeenteraad maandagavond unaniem tegen de bezuinigingsvoorstellen van B.V.TSM.
Het College neemt het standpunt mee in haar beslissing die dinsdag 1 april wordt genomen.

Humtidumty:
Ik verbaas me steeds weer dat er in alle berichten enkel wordt gesproken over de verplichtingen van DOEKSEN/TSM.
Staat er in de afspraken dan werkelijk geen enkel punt in over de verplichtingen die de concessiegever dient na te komen of te waarborgen?
Of zouden die troeven nog steeds niet op tafel zijn gekomen...

PiebeJanMan:
De eilanden gaan niet akkoord met de voorstellen van Rederij Doeksen. Mansveld heeft de kamer ingelicht:
http://www.veerbootinfo.nl/2014/04/gemeenten-niet-akkoord-met-bezuinigingsvoorstel-rederij-doeksen/

De gemeenten willen niet akkoord gaan met verhoging van €0,75 terwijl er een actie voor €4,00 is. Bovendien willen ze meer financiële onderbouwing/transparantie van Doeksen. Lijkt er bijna op dat gemeenten aansturen op arbitrage. Wat hier precies het voordeel van is, begrijp ik niet helemaal. Willen ze meer financiële onderbouwing krijgen in de arbitragezaak? Het is vast een duur en lang traject. Iets wat mij niet echt bevorderlijk lijkt in deze situatie.

Rederij Doeksen leverde overigens de volgende onderbouwing aan de gemeenteraden:

--- Citaat ---Financieel betekent dit voor de rederij het volgende: De benodigde kosten besparing bedraagt € 1,6 milj Kostenbesparing:
Dienstregeling per 18-4 2014 ( Terschelling en Vlieland) :
€ 370.000,
- Zomerdienstregeling (interinsulair)
€ 80.000,
- Midsland uit de vaart (sept-december 2013)
€ 50.000,
- Vaarsnelheid Vlieland
€200.000,
- Schrappen vrijdag en zondagmiddag sneldienst
€ 20.000,
- Schrappen vrijdagmiddag sneldienst Tersch.
€ 20.000,
- Tarieven verhogen
€ 300.000,-
Dit betekent dat er nog een gat is van € 930.000,
- Dit moet worden gedekt uit de verkoop van de Midsland en uit
de dan optredende verlaging van de operationele kosten van ca € 930.000,

--- Einde van citaat ---
Bovendien wordt de verhoging van €0,75 onderbouwd aan de hand van de sneldiensttarieven van AG Ems en Wightlink. Zie http://www.terschelling.nl/actueel/vergaderingen_3631/item/vergadering-gemeenteraad_833.html

cees:
Veerboot oorlog voorbij!! 03-04-2014
Nos teletext meld dat TSM de schepen van EVT heeft overgenomen en dat daardoor de strijd om de veerdienst naar Terschelling en Vlieland is beslecht.
Hiep hiep hoera.
EVT krijgt 9 miljoen euro van de staat
zie ook: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3628057/2014/04/03/Doeksen-als-enige-naar-Vlieland-en-Terschelling.dhtml

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie