Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oosterschelde

<< < (13/15) > >>

Wim Vink:
Aankomst in 1959 te West-Terschelling van de Oosterschelde.
Wat een drukte en bekijks!



foto: coll. Herry Kuipers

Christian:
Toeristen bevolken Terschelling op "overmatige wijze"  :-X

Bron: Nieuwe Leidsche Courant | 30 juni 1959:

"De rederij Doeksen uit Terschelling heeft van de provincie Zeeland het m.s. 'Oosterschelde', een veerboot voor de veerdiensten over de Westerschelde, voor een tweetal maanden gehuurd. Het schip vertrok gisteren binnendoor naar Rotterdam, daarna over zee naar Den Helder en vervolgens over de Waddenzee naar Terschelling.
Pensoneel van de rederij Doekeen was gisteren in Vlissingen aangekomen om het schip te bemannen en klaar te maken voor de reis van Vlissingen naar Terschelling.
De Oosterschelde zal dienst doen op de lijn tussen Terschelling en Harlingen voor het vervoeren van toeristen, die voornamelijk in de zomermaanden de bestaande veerdienst tussen Tenschelling en Harlingen op overmatige wijze bevolken, zodat de rederij Doeksen om moest zien naar een tweede boot om het vervoer te kunnen opvangen."

Wim Vink:
Deze foto (van helaas mindere kwaliteit) had ook bij het topic Bemanningsleden geplaatst kunnen worden, maar het topic Oosterschelde lag al een tijdje buiten de belangstelling.

Op de Friesland knipt Berend Kuijper een kaartje van een passagier en op de achtergrond vaart de Oosterschelde gelijk op.
Foto moet uit de periode 1959-1962 zijn.



foto: coll. Gerda Kuijper

L.Noorman:
Afgelopen zaterdag was ik in Zwolle. Ik wist dat de Oosterschelde ergens lag, dus ik was op zoek gegaan. Ik maakte de volgende foto's:







ŠL. Noorman

borie:
De Oosterschelde staat momenteel op de werf op Urk, afgelopen dinsdag vertrokken met de slepers Wiljo en Frankenwarte.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie