Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oosterschelde

<< < (10/15) > >>

willem boot:

--- Citaat van: Vriend op 23 mei 2011, 23:42:21 ---Ik moet inderdaad ook nog zien of er nog leven te krijgen is in die motor. De motor is inmiddels bijna 80(!) jaar oud. In het zusterschip 'Koningin Emma', dat nu als Estrella vaart voor rederij Vrolijk, staat de oorspronkelijke Schelde-Sulzer niet meer. Die had blijkbaar zijn beste tijd (jaren terug) ook al gehad. Volgens mij staat daar nu een MAN in. Verder is de Estrella vele malen mooier dan de Willem Jan, en is het veel meer nog in de oorspronkelijke staat.

--- Einde van citaat ---

De motor van de Emma was slechter dan die van de Oosterschelde en de Prins Willem I. De Emma had nogal wat meer uren op de motor zitten omdat die standaard op Zierikzee voer, in de oorlog niet te zwaar was beschadigd (OS en PWI wel) en na 1955 voor Terneuzen-Hoedekenskerke te lang was. Beide andere schepen lagen nadien beurtelings een half jaar stil en dan kon er wat meer onderhoud worden uitgevoerd.

borie:
Ik heb ooit gehoord dat het motorenmuseum in zwolle zich ontfermt over de hoofdmotor, de reden dat hij nooit gestart word, is dat ze bang zijn dat er teveel roet de lucht in gaat en dat half zwolle zijn ramen staat te lappen.

wd:
Hallo,

Weet iemand of er ook een ansichtkaart van deze boot is uitgegeven van toen die bij doeksen voer?

Groetjes,Willem.

Wim Vink:

--- Citaat van: wd op  9 april 2012, 15:12:37 ---Hallo,

Weet iemand of er ook een ansichtkaart van deze boot is uitgegeven van toen die bij doeksen voer?

Groetjes,Willem.

--- Einde van citaat ---

Ik vermoed dat dit schip daarvoor te kort bij Doeksen heeft gevaren, namelijk alleen in de zomerperioden van 1959-1963

willem boot:
Nooit gezien, in elk geval waren ze er niet toen ik in '64 voor het eerst op het eiland kwam.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie