Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oosterschelde

<< < (7/15) > >>

Jan Leenstra:
Een hele mooie foto van 1960 uit de collectie van Germen de Groot. Uniek omdat er niet veel foto's van de Oosterschelde zijn in kleur.


IALA:
7 juli gaat deze oude dame naar Urk voor de keuring je kunt van deze gelegenheid gebruik maken om mee te varen onder het genot van een hapje en een drankje zoals ze dat zo mooi noemen.
het prijskaartje is wel erg prijzig: 100 euro maar dan wel alles all-in.

www.borrelsboot.nl

RoDe:
De huidige WIllem-Jan heeft tijdelijk haar ligplaats in Zwolle verlaten. Voor onderhoud in zij naar Urk gesleept alwaar zij op de plaatselijke werf
een periodiek ondehoud krijgt.

Robin.

IALA:

--- Citaat van: rode op 10 juli 2007, 15:20:15 ---De huidige WIllem-Jan heeft tijdelijk haar ligplaats in Zwolle verlaten. Voor onderhoud in zij naar Urk gesleept

--- Einde van citaat ---

ja dat klopt, maar volgens mij had ik dat al in een vorig bericht gezet, op de foto's zie je ook dat de tent op het achterdek weg is gehaald, er waren ook meerdere voorbereidingen nodig, ik zal binnenkort even een mailtje sturen of ze daar foto's van hebben dan wel niet van de werf.

Wim Vink:
In de collectie van Tjebbe Cupido vond ik deze foto. Er stonden geen gegevens bij, maar moete genomen zijn tussen 1959 en 1963, de periode dat het schip gedurende de zomermaanden door de TSM van de PSD werd gecharterd.
De foto werd genomen vanaf de Friesland en het randje is nog net de Holland te zien.

Voor de liefhebbers: let ook eens op de vrachtwagens. Volgens mij was de cab-over-engine (de achterste) van Jaap Haan. De voorste lijkt me de Ford Thames van Zordrager. Wie betere gegevens heeft, mag dat per omgaande melden. Het is al meer dan 40 jaar geleden. Dan is de harde schijf niet in alle gevallen even paraat :)



En als iemand weet wie de fotograaf was ......?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie