Als gisteren aangekondigd hier de juiste gegevens van de 'Oosterschelde'. De op de site van Borrel aangegeven BRT en NRT hebben betrekking op een zeemeting uit 1933; deze is na de oorlog (en dus na de verlenging) niet gehandhaafd. Omdat het schip was verlengd, kloppen deze gegevens niet met de situatie zoals het schip op Terschelling was.
Werf: Kon Mij "De Schelde', Vlissingen, nr 198
LOA/LtLL: 55,12/53,12
GrBr/Brspant: 8,85/ 8,50
Hol/ Diepg.: 3,25/ 2,25
Laadvermogen: 190.089 kg, 25 auto's (NB dit zijn geen PAE's volgens moderne "standaards", bovbendien zou je er met de auto's van nu geen 25 op kwijt kunnen)
Hoofdmotor 1 5-cil 2t ew d.o. SCHELDE-SULZER diesel type 5RK-SP 36 420 APK/260 O/min, cil diaxslag= 360x460 mm