Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oosterschelde

<< < (4/15) > >>

IALA:

--- Citaat van: Jan Leenstra op 22 juli 2006, 22:16:39 ---
--- Citaat van: Van LooT op 22 juli 2006, 16:04:44 ---Weet je wat het is, ik parkeerde mijn auto al heel lang bij het naastgelegen parkeerplaats als ik naar 1 van m'n artsen moest in een naast gelegen gebouw. Ik wist wel dat er iets bijzonder met dat schip was maar niet dat het een ex Doeksen is.

--- Einde van citaat ---

Voor alle duidelijkheid: De Oosterschelde is NIET een schip van Doeksen geweest. Wel is het schip regelmatig in de begin jaren 60 gecharterd door de Rederij.

--- Einde van citaat ---

Kun je na gaan hoeveel ik van dit schip weet...  :P ;D

willem boot:
Schip had, als alle Provinciale Boten uit Zeeland, een apart koproer en een aparte stuurstand achterop het promenadedek. Achteruit de haven uitvaren was een PSD-liefhebberij. TESO heeft dat bij DE Dageraad (2, 1955) en de Dokter Wagemaker (1, 1934) overgenomen. Doeksen heeft het koproer van DE DAGERAAD (2, 1955) onmiddellijk laten dichtlassen.

Zie verder:

De Provinciale Boot, Franeker 2003

Wij Zeeuwen konden overigens veel beter met veerboten varen dan Terschellingers........

Humtidumty:

--- Citaat van: willem boot op 15 september 2006, 00:59:32 ---Wij Zeeuwen konden overigens veel beter met veerboten varen dan Terschellingers........

--- Einde van citaat ---
Waaruit blijkt "duidelijke" verschil in stuurmanskunst dan?

Jon:
De Oosterschelde en de Westerschelde staan erom bekend om hoe het er kan spoken.. Ik denk dat Willem dat bedoelt. Ook zie je nu in Italie dat ze daar totaal niet met de PSD schepen kunnen varen, terwijl het in Zeeland perfect ging.

Humtidumty:
Kan het dan wellicht aan de gebruikte techniek op de schepen liggen i.p.v. aan de schippers?
Kan me niet voorstellen dat er zo veel schippers niet zouden kunnen varen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie