Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Vlieland
JaVaZee:
Leuke plaatjes Redmer! ;)
--- Citaat van: PiebeJanMan op 20 mei 2008, 12:07:35 ---Hier nog een paar foto's van RiCas oefening vlak voor de afgelopen werfbeurt:
--- Einde van citaat ---
Wat is de letterlijke afkorting van RiCas?
IALA:
--- Citaat van: JaVaZee op 20 mei 2008, 17:23:47 ---Leuke plaatjes Redmer! ;)
--- Citaat van: PiebeJanMan op 20 mei 2008, 12:07:35 ---Hier nog een paar foto's van RiCas oefening vlak voor de afgelopen werfbeurt:
--- Einde van citaat ---
Wat is de letterlijke afkorting van RiCas?
--- Einde van citaat ---
Het is een bedrijf die veiligheidsopleidingen verzorgt in o.a. de scheepvaart.
PiebeJanMan:
Gisteravond en vanochtend heeft de Vlieland in Harlingen aangelegd aan de Terschellinger brug, hierbij is ook de passagiersingang gebruikt. Dit laatste is echter alleen vandaag gebeurd, omdat er nog iets aan de sensoren moest gebeuren.
Het schip lag niet helemaal recht tegen de palen aan, maar het paste wel....
PiebeJanMan:
Vanochtend mijn fiets uit Harlingen gehaald en nog even de volgende foto's gemaakt:
De Vlieland in de haven:
foto1
Aanmeren aan de plaats voor de Terschellinger schepen:
foto2
Kapitein Manoeuvreert het schip richting autobrug:
foto3
Aan de kade:
foto4
Autobrug ligt iets naar bakboord:
foto5
Passagiersingang past maar net:
foto 6,7
Vanaf de parkeerplaats van het gemeentegebouw:
foto8
En de laatste mensen rennen aan boord:
foto 9
Zwart blokje zodat het schip beter tegen de stootpaal aanligt in Harlingen op de Terschellingerplaats:
foto10
De Friesland die in de haven weer keurig wachtte en de Vlieland vertrekkend:
foto11
Op naar Vlieland:
foto12
En tot de Volgende keer (morgenochtend voor mij... weer werken ;) )
foto13
Humtidumty:
Daarmee heb je denk ik meteen antwoord op mijn nog niet heer getelde vraag gegeven.
Zijn de schepen universeel qua kop en staart en pasagiers ingang?
Voor zover ik nu zie is dat namelijk wel zo, of heeft men voor de pasagiers nog een tweede brug van het verleden misschien?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie