Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Vlieland

<< < (81/86) > >>

arthur:
Tsja, het zijn flinke windhappers allemaal; de bijnaam van de 2 Willems is in Harlingen al "Doeksen's mooi weer skipkes; overigens was het rond 16.00u hoog water; het havenwater was al weer onder de kaderand gezakt om 17.30 op TS. De WdV kon ook gewoon lossen na aankomst even voor vijf uur...

Leen:
Je vraagt je af dat als het aan de beide Willems ligt de Friesland niet is ingezet. Overigens adverteert Doeksen geregeld voor nieuwe bemanningen. Onervarenheid iets mee te maken misschien? En laten we wel wezen, de WB had de 1e deuk al snel te pakken vorig jaar, is er weer uitgehaald, de WdV ramde laatst in Harlingen nog een steiger, de Vlieland ramde vorig jaar de kade en was een half jaar weg en de Koegelwieck blies een van zijn motoren op. De directie van Doeksen zit niet op nog meer schade te wachten vlak voor het zomerseizoen denk ik en misschien over voorzichtig.

PiebeJanMan:
Volgens mij waren er ook maar weinig boekingen voor de late afvaart van de WB. Bovendien zie je dat het op Terschelling met het aanmeren van de Willems ook nog niet zo vloeiend gaat als met de Friesland/Midsland. Om dan met de maiden voyage naar Vlieland dit meteen met NW 8-9 Bft te doen...
Ik dacht eerst ook dat het wel wat mee zou vallen qua wind/golven, maar gistermiddag werd toch de 2 meter significante golfhoogte even aangetikt op de Stortemelk Oost boei. Dat is voor de Koegelwieck meestal toch net te hoog.

PiebeJanMan:
23 augustus 2019 Zuider Stortemelk en Vliesloot

cupdruchan:
Vlieland was vandaag bij vertrek bijna een auto verloren....
Een busje stond niet op de handrem en hing met twee wielen buitenboord.

lees ook:

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1066856-een-dubbeltje-op-zn-kant-met-bestelbus-op-de-vlieland

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie