Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Vlieland
PiebeJanMan:
Binnenkomst van de Vlieland vanmiddag.
arthur:
Vandaag gingen de Willem Barentsz en de vervolgens de Vlieland vlak achter elkaar naar hun eiland; maar bij het begin van de BS lag de Vlieland een heel stuk voor op de WB, die in Harlingen i.v.m. de wind al hulp kreeg van de Hurricane bij het aan- en ontmeren; op de AIS was goed te zien dat de Vlie constant een dikke mijl harder loopt dan de Willem
Leen:
Dat moet de Vlieland ook wel, want doordat de sneldiensten uitvielen maakt ze vandaag 4 overtochten, terwijl de WB er maar 2 op haar programma had staan.
arthur:
M.s. Vlieland vaart bijna altijd iets sneller dan de beide Willems; echter vandaag op[ de terugrit Vlieland-Harlingen was haar snelheid slechts tussen de 8½ en 9½ knoop vanaf BS 4; de WB had haar bij het uitkomen van de BS bijna te pakken, maar juist toen ging ze weer 13½e knoop lopen, tegen 12,6 van de WB. Waarom de Willem de Vlamingh niet haar 17.30 rit maakt, de dienstregeling is weer zomers, weet ik niet, er staat niet meer dan NW 7-8 en het is vallend tij... M.s. Vlieland gaat nog wel een keer heen en weer vanavond, zoals Leen al vermeldde, 4 ritten vandaag, want ook de sneldienst laat het eiland Vlieland weer links liggen vandaag... misschien toch iets meer schip???
Leen:
Misschien omdat op Terschelling rond die tijd de kade blank stond. De Friesland heeft die retourreis ook niet overgenomen. Dat de Vlieland zich wel bewezen heeft staat wel vast. De bemanning beslist of ze de overtocht willen maken of niet begrijp ik, durven dat misschien toch nog niet aan. Schade is zo gemaakt, dat zie aan het voorschip van de Friesland, die heeft rond 2015 een paar stevige klappen met een meerpaal gehad. Piebe schreef dat de Vlieland op haar beurt bij veel wind moeite heeft met aanmeren aan de veerdam op Vlieland.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie