Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Schellingerland (ex-Dokter Wagemaker)

<< < (8/14) > >>

Gijsha:
Van de Dokter Wagemaker bezit ik een 5-tal ansichten. Interessant om hier te posten? Misschien zijn ze ooit al eens vertoond, ik kan dat slecht nagaan.

Gijsha:

--- Citaat van: PiebeJanMan op  5 oktober 2011, 20:01:45 ---Altijd welkom! Veel foto's zijn verloren gegaan door het opnieuw op de server moeten zetten van het forum(om het even positief te zeggen). Alle foto's zijn altijd leuk om te zien, je hebt een paar mooie op picasa staan.

Je kunt de foto's trouwens ook vanaf Picasa op dit forum zetten. Als je op een pagina van een foto bent, klik je met rechtermuisknop op de afbeelding en dan Afbeeldings-URL kopiëren, dan klik je op het plaatje boven het berichtveld om een img-tag in te voegen, daarin plak je de zojuist gekopieerde afbeeldings-URL. Verder niets in de IMG-tag zetten (ook geen spaties e.d.), dan komt het helemaal goed.
Een voorbeeld wat je in het berichtveld kunt plaatsen:


--- Code: ---Ik heb een mooie foto:

[img]https://lh5.googleusercontent.com/-anVKSzYME8A/TotqkZmMbZI/AAAAAAAAHlE/-ZYXJDMPnaA/vlieland001.jpg[/img]

Groetjes
--- Einde van code ---

Dan krijg je dit:

--- Citaat ---Ik heb een mooie foto:



Groetjes
--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

Okay dan, hierbij komen ze alle vijf. De poststempels zijn van 1949 tot 1953.

Groet,
Gijs Hesselink

Gijsha:
De Schellingerland loopt de haven van Harlingen uit op 25 juli 1964 (foto: H.G. Hesselink).

Wim Vink:
26 oktober 1970 lag de Schellingerland zonder werk aan de 1e steiger.
(NB. Waar de Holland die dag was, weet ik niet meer)



foto: © Wim Vink

Wim Vink:

--- Citaat van: Bert op 29 januari 2013, 16:15:25 ---Ik heb ook aan de "Schellingerland" gedacht. In 1966 heb ik hier nog als kelner gevaren voor Sjoerd Bakker, later, in '68-'70 als ze een matroos nodig hadden. Normaal zat ik op de Holland.
In mijn herinnering had je van voor naar achter: een dekhuis met hierin de toegang naar de tweede klas salon onder het autodek en de ingang van de machinekamer. Ook de toiletten waren hierin, met inderdaad de deur van het herentoilet om de hoek in een dwarsgang. In deze gang was ook de toegang tot het ketelhuis.
De verwarming, de pompen, het ankerspil en de stuurmachine waren nog op stoom.
Als ik mij goed herinner, stond de stuurmachine ook in dit dekhuis, dat zou de verhoging in het dek verklaren; de stuurketting loopt hieronder.
Voorbij de gang had je de ingang van een portaal met weer toiletten, een buffet aan stuurboord, en de toegang naar de eerste klas salons. Deze salon was smaller dan het dekhuis ervoor, zodat je deze niet op de foto ziet.
Het is al wat jaartjes geleden, maar volgens mij zag het er ongeveer zo uit.

Op donderdag werd er vee gevaren. Het grootvee stond onder de bak, kalveren naast de machinekamer en de schapen gingen achterop, naast de salon. Als afscheiding werden houten hekken gebruikt. Nadat de beesten van boord waren, werden eerst de fietstassen van Klaas Tot vol geschept met stront. Voor op het 'landje'.

Groeten,
Bert

--- Einde van citaat ---

Ik zie het helemaal voor me; dat kon in die jaren nog. Klaas Tot was (en is nog steeds) een markant figuur.
(hoewel, tegenwoordig kan er ook nog veel, maar we zullen niet iedereen te wijs maken :))

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie