Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Schellingerland (ex-Dokter Wagemaker)

<< < (4/14) > >>

willem boot:
Yep, is de Dokter Wagemaker (dr. = afkorting voor doctor!)_ ik heb in de notulenboeken van TESO geen aanwijzingen gevonden voor regelmatige tochten naar TS in die tijd. Boot was toen volledig nodig voor Oudeschild, zeker in de zomer. Zal dus najaar zijn als er wat minder toeristisch vervoer was.

willem boot:

--- Citaat van: Thasos op 28 augustus 2008, 12:47:22 ---Bedankt voor de correctie. Excuses, heb de naamgeving gebruikt die al lange tijd voor dit topic wordt gebezigd. Het zal echter wat mij betreft niet weer gebeuren. Dit is de enige foto van het schip waarover ik beschik waarop het in haar Teso diensttijd op Terschelling was.  ;)
Groet

--- Einde van citaat ---

Daarom is-ie ook zo bijzonder! Er was alleen een foto van de eerste Marsdiep op TS bekend, die heeft een aantal keren toeristenreisjes TX-TS gemaakt, ong. dezelfde periode als de bootjes van Kool. 't Is schitterend zo'n opname op zo'n bijzondere plek, bedankt dus!

Vriend:
Naast de afbeeldingen van het MS De Dageraad zag ik vandaag op de 'Dokter Wagemaker' ook een aantal afbeeldingen van het SS/MS Dokter Wagemaker (1).

Wim Vink:

--- Citaat van: willem boot op 14 september 2009, 21:45:12 ---
--- Citaat van: dageraad op 14 september 2009, 08:07:19 ---Het schip word op deze foto gesleept, naar alle waarschijnlijkheid door de Holland, ik meen trouwens ook een 1 achter de naam te lezen, leuke foto.

Pieter

--- Einde van citaat ---

Voor zover ik het goed heb is dit de "gang naar het einde" achter de 'Stortemelk II'. Inderaad achter de naam de toevoeging "I".

--- Einde van citaat ---

De foto kwam me al bekend voor: teruggevonden op blz 275 van een "Een Eeuw Eigen", TESO 1907-2007.
Daar luidt het bijschrift: Op sleeptouw naar de sloop, 1975, fotograaf onbekend.

Op de afgebeelde foto in het boek is meer van de sleepboot te zien; idd de Stortemelk II.

natureboy:
Heerlijk, zo'n gemoedelijk bootje, heb er nog steeds de beste herinneringen aan.

Pieter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie