Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Schellingerland (ex-Dokter Wagemaker)
Wim Vink:
Op deze regenachtige zondag heb ik een oude foto opnieuw ingescand. Het vorige resultaat was niet naar mijn zin. Ondanks dat de foto nogal donker is, is deze uitvoering beter.
Foto van 9 augustus 1967 te West-Terschelling, Haven; © Wim Vink
Leen:
Ik heb ook een enkel keer op dat schip mogen de overtocht mogen maken.
Inderdaad een fraai schip mooi betimmerd en heel succesvol bij Doeksen in verband met haar autocapaciteit.
Eigenlijk nam ze in mijn beleving al snel de hoofdrol van de toenmalige Friesland over.
Wat ik me ook meen te herinneren is dat destijds het plafond van de bovensalon van de Friesland niet betimmerd was, je kon het kale staal zien dacht ik.
Klopt dat??
Pieter jij weet dat wel
Groeten
Leen
natureboy:
Hallo Leen,
Klopt, bij de Friesland kon je zowel in de eerste klas (voor) als tweede klas (achter) het stalen onderdeks zien, daar was het verschil alleen te merken, aan de bekleding van de banken, de Friesland was soberder dan de Noord nederland, je zag het ook aan de relingen, bij de Noord Nederland een teakhouten, de Friesland staal.
Pieter
Wim Vink:
Dit topic ben ik destijds begonnen met twee foto's, gemaakt door mijn toenmalige meisje (huidige vrouw). Zelf maakt ik die dag ook twee foto's.
Het binnenvaren van de Terschellinger haven, 6-8-1970.
Zwaaien in de haven, boegschroeven waren er toen nog niet. Daarom nam het al gauw 10 tot 15 minuten in beslag voordat een veerboot gemeerd was.
Foto's: © Wim Vink
natureboy:
Mooie foto's Wim,
Pieter
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie