Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Noord Nederland

<< < (5/35) > >>

Humtidumty:
Is men binnen Doeksen tevreden met de Noord Nederland? Of zien ze dit als een oodzakelijk kwaad?

willem boot:

--- Citaat van: Humtidumty op 29 maart 2010, 10:35:46 ---Is men binnen Doeksen tevreden met de Noord Nederland? Of zien ze dit als een oodzakelijk kwaad?

--- Einde van citaat ---

Theorie bij Doeksen is: iedere dienst een vaste boot en een reserveboot voor beide diensten (afgezien van de sneldienst). Door de toenemende vervoersstroom van gevaarlijke en/of stinkende stoffen (destuctor, bijvoorbeeld), kon dat fatsoenshalve en veiligheidshalve niet meer in combinatie met luxeauto's en passagiers gebeuren. Omdat laden en lossen van vrachtwagens toch altijd nog tijdrovend kan zijn, kon dat ook de normale passagiersdienst verstoren.

Antwoord op je vraag is dus niet het een of het ander, maar inderdaad een min of meer noodzakelijk kwaad, dat echter heel handig is voor de betrouwbaarheid van de normale bootdienst en daarom alleen al dus goed voldoet. Verder is het een simpel schip dat goedkoop en snel veel vrachtwagens kan overbrengen, wat vooral voor de bevoorrading vaan TS in de zomer van pas komt. Tergelijkertijd is het probleem van een aantal jaren terug, namelijk het wel boeken van overtochten van vrachtwagens (omdat je bang bent dat er niet genoeg plek op de Friesland is), maar niet op komen dagen, zo afgelopen. De NN zorgt dus voor een veel ruimere flexibiliteit in de bootdienst.

PiebeJanMan:
Noord Nederland 14 mei 2010:

willem boot:
Van bakboord heeft het veel van een vliegdekschip, aan stuurboord veel van een Noordkapertje (walvis).

Evert Jan:
Tja, efficient zal de NN vast wel zijn, ondanks dat het noodzakelijk geweest zal zijn ga ik er wel vanuit dat Doeksen er tevreden over is, ook gezien de (volgens mij) meestal goede beladingsgraad.
Helaas ging dat m.i. niet samen met het begrip 'mooi', persoonlijk vind ik alleen foto's recht van voren nog een soort van 'stoer', de verschillen tussen de bakboord en stuurboordzijde zijn mij wat te groot, ik mis het evenwicht in het ontwerp.

gr. Evert Jan

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie