Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Noord Nederland

<< < (25/35) > >>

Wim Vink:
Elders op het forum is er al geschreven: motorstoring van de NN.

Doeksen-archivaris Kees Dekker stuurde me een bericht inclusief foto's:

Sinds gisteren (mod. 9-8-2017) heeft de Noord Nederland motorpech. Vanavond 10 AUG om ca. 18.30 uur kwam ze afgeladen met vrachtcombinaties de haven van Terschelling binnen. Niet op eigen kracht, maar geduwd door de sleepboot Aegir uit Makkum. In de haven assisteerde ook nog de Orca van rederij Noordgat.
Op Terschelling stond de kade ook vol met vrachtwagens om mee terug te varen naar Harlingen.

foto's: Kees Dekker

cupdruchan:
Wat ik een beetje begreep is dat 1 van de motoren helemaal kapot gedraaid is omdat ie van zn houders is losgeraakt, en een tweede motor dit bijna heeft.
nu ben ik geen technicus en weet niet het exate verhaal maar als ik het zo begrijp is dit een tijdrovende reparatie(en kostbaar)
ik ben benieuwd hoe dit komende drukke weken verder gaat...

( ik wil niet teveel speculeren dus als iemand het duidelijker kan vertellen dan graag)

Vriend:
Oei, dat klinkt niet best! Die motoren zijn tijdens de verlenging vervangen en dus nog bijna nieuw. Als de motor kapot gedraaid is, dan wordt het reviseren of vervangen. Dit kan gezien de recente inbouw nog weleens een garantieklusje worden. Maar ook ik wil niet teveel speculeren dus laten we afwachten wat er precies is gebeurd.

Wim Vink:
Omrop Fryslan meldt:

Vrachtschip Noord Nederland deze week weer in de vaart

Het vrachtschip Noord Nederland van Rederij Doeksen kan in de loop van deze week weer in gebruik genomen worden. Sinds vorige week zijn er problemen met de motoren van het schip. Monteurs zullen aanstaande woensdag de eerste twee motoren repareren. Die twee motoren zijn voldoende om het schip vanaf donderdag weer te laten varen. Dit weekend wordt dan nog een derde motor aangepakt. Een vierde motor moet geheel vervangen worden. Het wachten is echter nog op een nieuw exemplaar uit Duitsland.

Tot donderdag wordt vracht voor Vlieland en Terschelling vervoerd met een ander schip. Omdat dat schip maandag nog voor passagiersvervoer nodig is, zijn er dan nog aangepast tijden voor die passagiersdiensten. Vanaf dinsdag varen de boten weer volgens de dienstregeling

Evert Jan:
De NN is weer zelfstandig in de vaart, alweer aan het 3e retourtje Terschelling bezig, nadert de pollendam met zo'n 9 knopen, niet slecht met 2 motoren...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie