Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (121/127) > >>

L.Noorman:

--- Citaat van: valkenier op 23 juni 2020, 00:31:39 ---Kunnen we niet "Vriend van de Friesland" worden, net als bij de Holland? Er zijn vast veel mensen die dit schip een warm hart toedragen.

--- Einde van citaat ---

Ja dit heb ik mijzelf ook afgevraagd laatst! Helemaal vergeten te vragen aan boord...

tully1:
Op 3 juli een paar plaatjes gemaakt van de naar Vlieland vertrekkende Friesland. Helaas niet zulk geweldig weer, maar dat doet niet af aan de nostalgie.

Marten-Jan van Zanden:
Het  zal hem wel aan mij liggen. Maar de Koningin van de wadden was met dichte gangboorden mooier.

arthur:
De boarden zijn later gedicht, eerst door zeilen, later eind 57 door platen en glas; origineel waren de gangboarden in 1956 dus open, net als nu; het buist nu eenmaal niet zo in de Rotterdamse noch Zeeuwse wateren, en ook niet op het IJsselmeer. En nu, tijdelijk op het Waddenzeetje staan er geen bagage of fietsen meer geparkeerd... dussss Koningin Der Waddenzee is nog steeds een terechte titel...lijkt mij...

borie:
Mee eens hoor, hoewel de hoed op de schoorsteen ook een boel recht zou trekken!

--- Citaat van: Marten-Jan van Zanden op 18 juli 2020, 21:48:36 ---Het  zal hem wel aan mij liggen. Maar de Koningin van de wadden was met dichte gangboorden mooier.

--- Einde van citaat ---

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie