Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
twintimer112:
ja die foto's zijn minstens 6 jaar oud.
wat natureboy zei klopt, kan me herinneren dat t berekoud was, t waaide toen ook knap.
ik meende ook dat er toen een open avond was op de friesland was, heb daar helaas geen foto's van,
wel een kaartje wat ik zo rond 6 uur zal posten op overige onderwerpen/krantenknipsels
herstel dr was zeker een "open dag" en dat was savonds voor iedereen toegangkelijk
Humtidumty:
Sinds de Friesland op het ijselmeer vaart, zo valt mij op, ligt de neus boven de waterlijn.
Kan het zo zijn dat voorin een balasttank of watertank zit die (nagenoeg) leeg is?
Wim Vink:
Deze foto komt ook uit de collectie van Tjebbe Cupido en dateert van omstreeks 1980. De kwaliteit laat te wensen over, maar het is een kleurenfoto van de Friesland; daarachter zijn nog de Stortemelk en de Vlieland te zien.
Als iemand weet wie de originele fotograaf van deze foto is, houd ik me aanbevolen.
Wim Vink:
Zomerdrukte 4 augustus 1967: de Friesland is afgeladen met huiswaarts kerende badgasten (waaronder mijn opa en oma, oom en tante + kinderen)
Foto: © Wim Vink
Henk Dijk:
Het valt me wel op dat vroeger veel meer mensen op de boten werden toegelaten dan nu. Ik heb de huidige Friesland nooit zo afgeladen gezien als de oude Friesland, of de Oost Vlieland in de jaren 60 en 70. En ik herriner me ook nog wel dat je beneden nauwelijks door de passages heen kon lopen, omdat daar fietsen stonden en bagage lag opgestapeld. Dat zou nu met de -huiidge brandvoorschriften niet meer kunnen.... maar het blijft leuk te zien, groeten Henk Dijk :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie