Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (12/127) > >>

marten:
Hallo Henk,

Die rails zijn voor de havenkranen. Deze rails liggen er nu nog steeds.
De auto's werden zijwaarts ingescheept, getuige onderstaande (edit red.: verdwenen) foto. Misschien ging dit aan deze stijger in Harlingen anders. Er zijn vast forumleden die weten hoe dit ging.

Groeten,
Marten.

Henk Dijk:
Hoi Marten,
Dit herriner ik me nog wel, de boot lag toen al langs zij, en deze handeling vergde voor sommige automobilsten de nodige inspanning (ook voor die mooie Renault 16!) maar hoe kwamen al die auto op die smalle houten dwars kade toen de boot haaks op de kade lag, of misschien waren er -eind jaren 50- nauwelijks auto's, dat kan ook ???
Groeten Henk

Wim Vink:
En nu begin ik me oud te voelen :)  :)
Want ik weet ook nog hoe dat ging.....
Het is echter wat moeilijk om dat te vertellen op het forum, het wordt zo'n uitgebreid en misschien technisch verhaal.
Weet je wat: op de komende zomer-ontmoeting moeten we het er maar eens over hebben. Hebben we gelijk de mogelijkheid van vraag en antwoord.
Daarna zal er best iemand in staat om een samenvatting op het forum te zetten.

Henk Dijk:
Ik ben benieuwd Wim, groet Henk

natureboy:
Op de onderste foto zit die tent er ook op, de foto's zijn gemaakt een jaar of zeven, acht terug begin november, in de haven van West Terschelling tijdens de Bereloop en ik meende dat de Friesland toen een of twee diensten op Vlieland heeft gedaan, omdat in verband met de Bereloop drukte de Oost Vlieland op Terschelling werd ingezet en de Midsland op een of andere manier niet beschikbaar was Wat ik wel zeker weet is dat het toen berekoud was. Wie weet meer,

Pieter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie