Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Wim Vink:
De Friesland verlaat de haven van Harlingen; foto van circa 1959.
foto: coll. R. Kootstra
rovinge:
Gedigitaliseerde dia uit de collectie van mijn vader.
Harlingen, 1973. MS Friesland verlaat de haven op weg naar Terschelling.
Naam van de reddingboot op de voorgrond kan ik niet meer terugvinden. Weet iemand die, welke boot er toentertijd in Harlingen gestationeerd was?
Roel
careljan:
Reddingboot was de Twenthe.
De vlag van de Friesland hangt halfstok: dat zag je (en laatst heb ik het ook nog op de 'nieuwe' Friesland gezien) wel vaker als er een lijk getransporteerd werd. Als de kist dan aan en van boord gedragen werd was wel een bijzonder moment: de kapitein saluerend bij de plank en een bemanningslid dat op datzelfde moment de vlag halfstok hing of juist weer in top gehesen werd.
Cj
Wim Vink:
--- Citaat van: careljan op 11 juli 2017, 00:18:17 ---Reddingboot was de Twenthe.
De vlag van de Friesland hangt halfstok: dat zag je (en laatst heb ik het ook nog op de 'nieuwe' Friesland gezien) wel vaker als er een lijk getransporteerd werd. Als de kist dan aan en van boord gedragen werd was wel een bijzonder moment: de kapitein saluerend bij de plank en een bemanningslid dat op datzelfde moment de vlag halfstok hing of juist weer in top gehesen werd.
Cj
--- Einde van citaat ---
Diezelfde Twenthe is bewaard in het Reddingmuseum te Den Helder.
Back on topic.
Wim Vink:
De Friesland verlaat de haven van West-Terschelling; juni 1970.
Dat die vrachtwagen te lang was voor het voordek, was in die jaren geen probleem :).
foto: Pieter Sytema
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie