Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (105/127) > >>

Christian:
Wim, bedankt, dit is weer sensationeel; nooit gezien een foto van de FRIESLAND I op Vlieland.

Het enige, dat ik in de fabeltjeskrant las en niet eens in "Koningin der Waddenzee" vermeld was:
Het ging ook minder gelukkig af met de FRIESLAND op Vlieland:
Sinds 1957 uitgerust met radar, de Vlielandploeg mee aan boord, de kapitein ervaren op de route-
en toch gestrand!

Bron: LC 02-02-1981 p006

Wim Vink:
De Friesland is wel meer op Vlie geweest getuige deze 3 foto's uit 1984 of 1985 (op een Pinkstermaandag), samen met de OV.

foto's:  Marten-Jan van Zanden

PiebeJanMan:
Prachtig!

L.Noorman:
Fantastisch om te zien. Ik ga naar alle waarschijnlijkheid ergens volgende week op bezoek bij de Friesland in Medemblik. Wordt voor mij de eerste keer...

L.Noorman:
'Beter laat dan nooit....' Vanmorgen vroeg om 8:00 in de auto gestapt om met de boot van 10 uur te kunnen reizen. We kwamen omstreeks 12 uur aan in Medemblik. Om 20 over 1 vertrokken we weer richting Enkhuizen. Ik ben toch wel erg blij dat ik nu eindelijk eens dit schip in het echt heb mogen bewonderen. Veel foto's gemaakt en ook nog eens een korte rondleiding in de stuurhut gekregen. Onderstaand een aantal foto's uit mijn reeks van vandaag.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie