Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (8/127) > >>

Henk Dijk:
 ??? Nog een vraag over de oude Friesland, maar ook over de ander schepen rond die tijd. Eind jaren '50, begin jaren '60 toen ik -als kind- de overtocht naar Terschelling maakte was er een 1e en 2e klasse aan boord van de Friesland. De 1e klasse was aan de voorkant, de 2e klasse was aan de achterkant van het schip, er was een afscheiding zo ongeveer in het midden op de diverse dekken. Het rerstaurant lag in de 1e klasse en in het begin kon je er a la carte eten, later vanaf midden jaren '60 ? is de 1e / 2e klasse opgeheven, en is het restaurant wat eenvoudiger geworden. Was dat standaard op alle schepen in die tijd ?

natureboy:

Hallo Henk,

Ik reisde in die tijd als kind elke zomer naar Vlieland met de kleine Vlieland van 1938, en daar was de scheiding tussen 1e en 2e klas nog wel te zien, dus ik neem aan dat het op alle Doeksen schepen uit die tijd gewoon was. nu bestaat het alleen  nog op de Koegelwieck.

Groeten Pieter

Wim Vink:
Aan de mooie foto's Rob is te zien dat Rederij Gebhard weer veel onderhoud heeft gedaan in de afgelopen winter.
Het schip glimt weer tegen je op. Ik ga er vanuit dat men niet over de roest heen heeft geschilderd, maar vakwerk heeft geleverd. Zo kan de Friesland er weer tegen.
Hoop hem binnenkort weer eens op te zoeken, het i niet zo ver vanaf mijn woonplaats.
Rob: ook van mij bedankt voor deze reportage (foto's en filmpje).
Het blijft de Koningin van de Waddenzee.

Humtidumty:
Zie in de beelden van voren dat er geen D of G staat op de neus.
Zouden ze dat vergeten zijn?

Dat waren zeker weer mooie plaatjes.

Henk Dijk:
 :)
Mooi om al die beelden en de film van de oude Friesland te zien. "Ze" ziet er inderdaad heel goed uit, alle lof voor de rederij Gebhard. Klein rest puntje, ik hoop dat de schoorsteen bovenkant eens weer de orginele ronde bovenkant terugkrijgt (i.p.v. recht). Ik ga binnenkort snel naar Enkhuizen om eens een keer met de Koningin te gaan varen!
Groeten Henk Dijk 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie