Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
PiebeJanMan:
de 27e even in enkhuizen geweest:
er werd druk geklust op de boot.
Henk Dijk:
Goed te horen dat de oude Friesland nu een varend monument is geworden, jammer dat de Oost Vlieland niet kon worden behouden... Ik hoop dat het nu mogelijk is om de bovenkant van de pijp weer in de oude (ronde) orginele staat terug te brengen, dit inclusief de toeter.
Goed dat er enige tijd geleden een boegschroef is aangebracht (electrisch ?) dat hadden ze in 1955 meteen moeten doen. Ik herinner me nog dat met name de Friesland erg veel tijd nodig had om in de haven te keren (zowel in Harlingen als in West), waarbij elke keer de motor achteruit gezet moest worden (wat het typische Friesland geluid tot gevolg had) . De overtocht met de Friesland ging altijd wat sneller (voor die tijd) ten opzichte van de Noord Nederland (ex. TESO) en de Oost-Vlieland (nog met oude motor) maar deze tijdswinst werd vaak door het lange draaien teniet gedaan.
Tot zover, groet Henk Dijk :)
Wim Vink:
Wat dacht je van lage bruggen? De schoorsteen is nu net zo hoog als de stuurhut. Mast laten zakken en je kan onder veel obstakels door.
Dirk:
Zit de schoorsteen er nou nog op? In het bericht van PiebeJanMan van 29 December 2006 zit de schoorsteen er nog op..... en er staat dat die foto met een afgezaagde schoorsteen in de winter van 2003 gemaakt is! Is de schoorsteen later weer in originele staat gebracht? Of is de datum van de foto fout?
PiebeJanMan:
het moet dan een van die dagen na mijn fotos gebeurd zijn, omdat ze toen aan het repareren/veranderen waren..
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie