Benieuwd hoe het met de Friesland gaat? Aan de foto's te zien goed. Ze zijn afgelopen vrijdag genomen te Medemblik. Ik woon zelf in de buurt van Medemblik en was even kijken bij de museumstoomtram die dit weekend een soort van stoomfestival georganiseerd hebben. Naast al het moois aan de ene kant van de dijk was er aan de andere kant van de dijk ook iets moois te zien: de Friesland. Die heeft tegenwoordig achter de dijk bij het station van de museumstoomtram een aanlegsteiger. Via dit forum ben ik erachter gekomen dat dit schip oorspronkelijk dienst deed tussen Harlingen en Terschelling. Ook ben ik erachter gekomen dat het redelijk uniek is dat dit prachtige schip behouden is gebleven en niet als bijvoorbeeld de Oost-Vlieland is verdwenen naar het buitenland met alle nare gevolgen.
Deze foto is genomen vanaf de Wieringermeer. Ik was nog aan het prutsen met het polarisatiefilter
De Friesland aan de steiger. Persoonlijk vond ik het witte stuurhuis en rode onderwaterschip mooier, toch blijft het een plaatje.
Hier draait het schip weg van de steiger. De ronde achtersteven en de fraaie lijn langs de flank zijn mooi te zien.
Van opzij richting Enkhuizen. Ga binnenkort toch maar eens lekker zelf mee bij mijn grootouders in Enkhuizen een bakkie doen
Hopelijk hebben andere liefhebbers kijkplezier aan deze foto's.
Groeten, Jeroen.