Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vlieland - 1938
Vriend:
Een foto van de Vlieland - 1938 bij het verlaten van de haven op 8 juni 1975.
natureboy:
Prachtige foto Jeroen, maar de datum? Euhhh, die klopt niet helemaal. Op de voorgrond is de Noord Nederland (2) te zien, en die is in december 1974 al definitief naar verre oorden vertrokken, dus he moet voor die tijd zijn geweest, maar nogmaals prachtige foto.
Pieter
Vriend:
Dank je Pieter. Ik zie zelf nu pas dat het de achtersteven van de Noord-Nederland is op de voorgrond, dan kan die datum inderdaad niet. Bij de slof had ik ook een verkeerde datum gezet. Deze data zijn van de overlevering en kloppen niet altijd. Ik heb het vermoeden dat deze foto, en die van de Slof, van 1972 zijn in plaats van 1975. In het topic Friesland (1) heb ik een foto van 28 augustus 1972 geplaatst die genomen is vanaf de Noord-Nederland. Ik heb het vermoeden dat deze foto en die van de manoeuvrerende Slof ook ongeveer van die datum zijn.
natureboy:
Dat zou inderdaad heel goed mogelijk zijn Jeroen, dat het 1972 is, ik zie op de achtergrond een kraan (mogelijk een kraanscheepje) er staat me iets van bij dat in mijn fotoalbums daar nog iets van terug te vinden is, zal eens even naspeuring doen (hm) dan hoor je het nog wel
Pieter
Vriend:
De Vlieland op 25 augustus 1972 vertrekkend vanaf Terschelling richting Vlieland.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie