Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vlieland - 1938
HansG:
Dacht ergens gelezen te hebben dat hij dienst doet als woonboot ergens in Amsterdam.
Wim Vink:
Dat is ook zo, ligt nu aan de Borneokade in Amsterdam.
Het verhaal hierboven gaat over de geschiedenis voor die periode.
Tjep:
Was de motor in de kleine Vlieland niet veel kleiner met maar 350 PK ipv die van de Holland van ongeveer 1500 PK? Zou dat passen? Ik denk dat de huidige eigenaren / Bewoners ook niet zo veel ruimte voor een motor kunnen missen. Ik meen van Jan te hebben begrepen dat ze naar een compacte snel loper willen met een turbo. Ze zoeken / of zochten 40 sponsors die 1000,- euro lappen voor het weer in de vaart brengen. Weet iemand hoe dat project vorderd?
@Willem : Ik denk dat ze met maximaal 12 pasigiers willen gaan varen. Dan is de scheepvaart inspectie toch niet zo'n groot probleem? Met 350 man het wad op zal vast nooit meer gaan lukken.
willem boot:
--- Citaat van: Tjep op 3 november 2008, 15:23:47 ---Was de motor in de kleine Vlieland niet veel kleiner met maar 350 PK ipv die van de Holland van ongeveer 1500 PK? Zou dat passen? Ik denk dat de huidige eigenaren / Bewoners ook niet zo veel ruimte voor een motor kunnen missen. Ik meen van Jan te hebben begrepen dat ze naar een compacte snel loper willen met een turbo. Ze zoeken / of zochten 40 sponsors die 1000,- euro lappen voor het weer in de vaart brengen. Weet iemand hoe dat project vorderd?
@Willem : Ik denk dat ze met maximaal 12 pasigiers willen gaan varen. Dan is de scheepvaart inspectie toch niet zo'n groot probleem? Met 350 man het wad op zal vast nooit meer gaan lukken.
--- Einde van citaat ---
Yep, 12 passagiers mag. Maar dan ook geen dwerg of muis erbij. De vraag is dan of je de zaak wel overeind kan houden, want goedkoop is zo'n bootje niet. Voor 40 mille krijg je de zaak naar mijn mening nooit op orde. Een snelloper????? Turbo????? In elk geval nooit de A-status als varend monument.
De Holland stond formeel te boek als 2100 APK, nu afgesteld op 1499 kW. Kijk even in SSS voor de motorgegevens.
Ik denk dat de jongens de zaak enigszins onderschatten. We zien wel.
HansG:
Ik weet niet of iemand hem al geplaatst had, maar alle info vind je hier: http://www.devlieland.nl/
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie