Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Vlieland - 1938

<< < (16/49) > >>

willem boot:
Dat is de Amsterdam van Verschure & Co, dienst Harlingen-Texel-Enkhuizen-Amsterdam (alleen 's  zomers), eerder gevaren door de Burmania. Uit advertenties van die tijd blijkt, dat Doeksen met die dienst samenwerkte. Het is dus geen normale overstap op ree naar de bootdienst.

--- Citaat van: Jan Leenstra op 29 augustus 2007, 20:20:14 ---Nogmaals het overstappen. Vlieland met een voor mij onbekend schip: Amsterdam.

De Amsterdam kan ik niet thuisbrengen bij de Rederij. Wie weet meer?

--- Einde van citaat ---

willem boot:

--- Citaat van: careljan op 12 mei 2008, 15:28:40 ---
--- Citaat van: Wim Vink op 12 mei 2008, 14:33:07 ---Nog twee plaatjes uit de Doeksen-tijd. Exact moment van de opnamen uit de verzameling van Tjebbe Cupido is niet bekend, maar moet tussen 1950 en 1960 liggen, zo is mijn inschatting. Wie het preciezer kan bepalen, mag reageren.
--- Einde van citaat ---

De eerste foto is ook als 'lange' briefkaart verschenen: jaartal 1960. 'Opn. en Uitg. ,,FOTO HONNEMA" P. Joh. de Nijs, Vlieland, Tel. 735', zo staat op de achterkant.

Careljan

--- Einde van citaat ---

Zal het niet "Foto Hommema" zijn met twe MM's?  (Oeps.......)

Tjep:
In het gastenboek op de site van devlieland.nl staat een opmerking van Bert Vliegers (Als het 'm echt is) dat hij een motor zou kunnen regelen. Weet iemand daar meer van?

Tjep

valkenier:
Misschien uit het gemaal de Bloqc van Kuffeler?

Daar worden de 4! werkspoor diesels vervangen door electrische motoren. De Holland heeft er ook een gekregen voor onderdelen (uitwisselbaar met de Werkspoor in de Holland).

http://www.zuiderzeeland.nl/voldoende_water/gemalen_in_flevoland/gemaal_de_blocq_van/renovatie_gemaal_de

willem boot:
Nick van den Berg zou fortwachter of zoiets worden op Pampus en daarop met de Vlieland gaan varen. Ik ben in die tijd nog eens even wezen kijken, maar het was een absoluut drama;: gras tussen alle deknaden, motor kapot gevroren, salonramen kapotgevroren. Daar kwam niks van terecht. We zijn nu 18 jaar verder....... ik hoop dat die jongens die er nu opzitten een van die gemaaldiesels kunnen krijgen, maar daarmee zijn ze er nog niet. Hoe dan ook zal het installeren een vermogen kosten en dan komt de wereldberoemde scheepvaartinspectie nog eens piepen....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie