Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vlieland - 1938
Wim Vink:
--- Citaat van: Wim Vink op 29 augustus 2007, 20:48:25 ---
--- Citaat van: Jan Leenstra op 29 augustus 2007, 20:20:14 ---Nogmaals het overstappen. Vlieland met een voor mij onbekend schip: Amsterdam.
De Amsterdam kan ik niet thuisbrengen bij de Rederij. Wie weet meer?
--- Einde van citaat ---
Jan, ik ga met je foto even buurten op het binnenvaartforum. Hopelijk zit daar genoeg kennis.
--- Einde van citaat ---
Op het Kustvaartforum zijn wel enkele reacties geweest, maar niet het antwoord op onze vraag.
Van de Vlieland heb ik nog wel 2 foto's van zijn deelname aan het zogenaamde Java-festival in Amsterdam, augustus 2002.
Beide foto's zijn genomen op 19-8-2002 bij het Java-eiland.
Foto's: © Wim Vink
Wim Vink:
Nog twee plaatjes uit de Doeksen-tijd. Exact moment van de opnamen uit de verzameling van Tjebbe Cupido is niet bekend, maar moet tussen 1950 en 1960 liggen, zo is mijn inschatting. Wie het preciezer kan bepalen, mag reageren.
De laatste foto kon wel eens genomen zijn na een overstap op de Vlieree.
Wim Vink:
In de verzameling van Tjebbe Cupido vond ik nog een foto van dit schip.
De Vlieland is volgeladen met zakken. Wat zou daarin gezeten hebben? Kolen?
Wanneer is de foto genomen en wat de aanleding voor dit vervoer?
Allemaal vragen die bij mij opkomen bij het bekijken van dit plaatje.
De omstandigheden waren in ieder geval winters.
careljan:
--- Citaat van: Wim Vink op 12 mei 2008, 14:33:07 ---Nog twee plaatjes uit de Doeksen-tijd. Exact moment van de opnamen uit de verzameling van Tjebbe Cupido is niet bekend, maar moet tussen 1950 en 1960 liggen, zo is mijn inschatting. Wie het preciezer kan bepalen, mag reageren.
--- Einde van citaat ---
De eerste foto is ook als 'lange' briefkaart verschenen: jaartal 1960. 'Opn. en Uitg. ,,FOTO HONNEMA" P. Joh. de Nijs, Vlieland, Tel. 735', zo staat op de achterkant.
Careljan
Jan Leenstra:
De huidige eigenaar is dit weekend ook op Vlieland. Hij komt kennismaken met de forumleden die aanwezig zijn op de meeting.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie