Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Vlieland - 1938

<< < (13/49) > >>

Humtidumty:
Da's leuk.
Weer wat bijgeleerd.
Zowel de Friesland als de Vlieland hebben dus op Enkhuizen gevaren.

Was deze damen op deze foto trouwens nog origineel, sinds vertrek bij Doeksen?
Zo op het oog ziet ze er hier nog goed uit.

P.S. Jan, hoever zijn ze eigenlijk met de renovatie van deze Vlieland?

Jan Leenstra:
 Het schip is hier, zover ik kan zien nog orgineel, behalve de kleurstelling natuurlijk.
De stand van zaken m.b.t. het onderhoud is te zien of te volgen op www.devlieland.nl

Het betreft hier echter meer onderhoud dan het daadwerkelijk terug brengen in de oude staat.
Als er mensen die hetr leuk vinden dan kan ik altijd regelen dat we een keer op het schip mogen kijken. Bij genoeg belangstelling wil ik dat wel even regelen.

gr Jan

Wim Vink:
De Vlieland komt juist terug van een slagje naar Vlieland en zal dadelijk de haven van West binnenvaren.
Een foto van 7 augustus 1970.

Foto: © Wim Vink

Wim Vink:
Op het Kustvaartforum plaatste Evert Sikkema onderstaande foto's. Hij is geen lid van ons forum, maar wilde zijn foto's wil ter beschikking stellen.

In oktober 1978 was hij op Terschelling en maakte op een winderige dag een reisje met de Vlieland naar het gelijknamige eiland.

Hij schreef:
Die oude Vlieland heeft ook nog gevaren visa verca tussen Vlieland en Terschelling en als wij dan in mei of september/oktober met de kinderen op Terschelling waren, wachtte ik altijd een dag af dat het hard waaide en dan maakte ik een tochtje heen en weer naar Vlieland.
Voor mijn gevoel was dat een tochtje "buitenom" en gaf mij de indruk een echt zeereisje te maken, omdat er tussen de eilanden vaak vrij hoge golven liepen.

In 1956 en 1957, toen wij naar Vlieland gingen met een schoolreisje, moest je onderweg overstappen van de Terschellingboot op de Vlielandboot (deze oude Vlieland dus). Dat was ook altijd een hele belevenis, vooral als daar in de Vliesloot aardige golven liepen.

tully1:
Leuke amateurfilm op Fries Filmarchief. De laatste paar minuten zijn goede (en unieke) beelden van de Vlieland en de oude steiger

http://www.archieven.nl/pls/m/zk2.pr_film_index?p_vast=158&p_id=27191667

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie