Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vlieland - 1938
Wim Vink:
Jan,
Sneller kan het haast niet. Plaatje is 15 min geleden genomen.
Foto: © Wim Vink
Jan Leenstra:
Om over de motor terug te komen: motoren van tegenwoordig zijn een stuk kleiner en dus ook een stuk lichter als vroeger. Ik denk dat het wel zal meevallen met het achterover hellen.
grey:
Hallo allemaal.
Ik ben blij dat het onderwaterschip van "onze' Vlieland er nog goed uit zag. Dan te bedenken dat het schip meer dan zestig jaar oud is. Ik moet nog zien, al zal ik het niet mee maken, hoe de schepen van deze tijd er na zoveel jaren uit zullen zien.
Om het ook even over de motor te hebben, ik weet niet of de laatste resten nu zijn weggehaald want dat was volgens mij ook de bedoeling.
Over eventueel later een andere motor achter in te plaatsen zal best nog wel even na gedacht moeten worden. Ook de bestaande schroefas en schroef zal dan mogelijk ook niet bij die "nieuwe" voortstuwer (plus keerkoppeling) passen.
Ik ben benieuwd hoe de huidige eigenaar dit ziet maar eenvoudig zal het niet zijn. Je zult dan de ruimte, of een deel van het achter onderin, de vroegere eerste klas, op moeten offeren.
Hoe dan ook ik hoop deze Vlieland op eigen kracht nog eens met een mijltje of twaalf over het wad te zien varen.
Groeten tot later Grey.
Jan Leenstra:
Dit is 'm.
Jan Leenstra:
Tijdens de open haven dagen op het Java eiland te Amsterdam (aug 2006). Ik was door de eigenaar 3 dagen uitgenodigd om alles bij te wonen en tevens wat foto's van de Vlieland tentoon te stellen.
Dat laatste was erg leuk omdat er veel mensen daar het schip wel als woonboot kende maar totaal niet de geschiedenis er van.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie