Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Vlieland - 1938

<< < (6/49) > >>

Humtidumty:
Aan de voorkant van het onderschip zijn (volgens mij) aan beide kanten platen gelast.
Heeft daar een boegschroef gezeten misschien?

Jan Leenstra:
Boegschroef heeft er nimmer gezeten. Platen zijn er 8 jaar geleden met de laatste werfbeurt erop gelast. De huid was daar erg dun geworden.

Stuurhut is nog wel intact, alleen inderdaad vol met spullen. Motor gaat verwijderd worden en er komt een andere moderne voor in de plaats.
Deze zal ingebouwd worden in het achterschip, dus niet meer in de huige machine kamer. let wel dit zal pas over 1 a 2 jaar plaatsvinden.

Roer is nog goed alleen zijn de kettingen dit door gangboorden

Jan Leenstra:
Gisteren nog even met de eigenaar gesproken. Hij had goed nieuws: onderschip is nog in goede staat! Er hoeft maar 1 plaat van ongeveer 1m opgelast te worden. Voorts was er 1 klein gaatje wat al bekend was. Uit voorzorg is er op verzoek van de eigenaar 1 strookje bij de waterlijn opgelast.
Schip blijft nog 1 week extra in het dok. reden is dat er in het dok ook een rijkspont ligt. Deze blijft langer liggen dan gepland. Voor de eigenaar van de Vlieland is het wel lekker een weekje extra ivm wat werkzaam heden die hij zelf wil uitvoeren. Hierbij moet gedacht worden aan het schilderen van het bovendek.

Jan Leenstra:
Schip is imiddels weer uit het dok. Maandag wordt de Vlieland weer naar de vaste ligplaats gesleept. dit zal in de middag zijn. Ik zal weer aanwezig zijn op het schip tijdens dit reisje.
Ik hoop dat er onderweg wat foto's van de sleep genomen kunnen worden. Wellicht Wim Vink bij zijn werkgever, we komen er langs!

Het onderwaterschip is in de anti fouling gezet. Foto's zal ik morgen even op de site plaatsen.
Op 25 augustus heb ik de eer om in een stand bij de Vlieland te staan. Dit om het schip wat te promoten zodat er misschien wat geld kan loskomen om weergen op te knappen.

Dat weekend is een jaarlijks terugkerend festiviteiten programma, waarbij de Vlieland altijd aanwezig is. Het trekt ongeveer 20.000 bezoekers.

Humtidumty:
Wanneer er een nieuwe motor achterin wordt geplaatst, raakt het schip dan niet uit balans?
Ik kan me zo voorstellen dat het gewicht dan veel meer naar achteren komt te liggen, en daardoor de neus omhoog komt...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie