Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Vlieland - 1938

<< < (38/49) > >>

Germen:

ms Vlieland (1938)


Groetjes Germen

arthur:

 

Vlieland - 1938

« Reactie #180 Gepost op: 13 januari 2015, 10:20:01 »


Citaat

 

De Vlieland werd in 1967 ingezet om "kop te varen".
Op drukke zaterdagen, zoals in de bouwvak stond er in Harlingen altijd al vroeg een lange rij passagiers te wachten op de overtocht.
Doeksen zette op zulke dagen extra boten in om iedereen tijdig op de plek van bestemming te krijgen.
Op zaterdagochtend voer in die dagen dikwijls de Vlieland naar Harlingen om de "kop van de rij" weg te werken.
Het kleine scheepje voer dan afgeladen naar Terschelling, niet erg comfortabel.
Maar in die dagen wisten we niet beter..........


Ik heb ook vaak meegemaakt dat ik met mijn ouders bouwvakzaterdag ochtend naar Terschelling gingen, om 07.00 ,et de Holland en de Vlieland tegelijk als voorboot naar Vlieland voer; als "het Vlielandje" als eerste de haven uitvoer, werd ze altijd steevast net voorbij de Pollendam voorbij geraasd. Nu praat ik over pffff, pakkumbeet 64, 65 en 66

jan kramer:
Zo maakten wij als groepje vrienden in 1980 of daaromtrent het dagtripje T-V met de kleine Vlieland. Gehoord dat-ie aardig kon stampen, dus dat leek ons wel wat. Aangekomen in West troffen we echter rustig kabbelende golfjes in de haven en enige teleurstelling was daar.
Lang heeft dat echter niet geduurd;eenmaal in het Schuitengat ging het aardig los en trakteerde de Vlieland ons op een onvergetelijke tocht.Wij zochten natuurlijk een plek onder "de punt" en hielden het lang niet droog,terwijl anderen op het dek met veel moeite op de been probeerden te blijven.Dat lukte niet iedereen...

Wim Vink:
De Vlieland in 1972 aan de Veerdam van het gelijknamige eiland, samen met zijn opvolger, de Oost-Vlieland.



foto: H. van Eck

Wim Vink:
Bijna alle schepen op deze foto van 1975 liggen op een andere plaats dan gewoonlijk.
Blijkbaar wordt er in het 1e dok van de Terschellinger haven gewerkt.
De Vlieland ligt zelfs aan de binnenkant van het tweede dok evenals de reddingboot Carlot.
Voorts zijn de Holland en de Friesland te herkennen.



foto: R. Clasen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie